    From: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.os.advocacy,pl.comp.programming
    Subject: Re: przemyślenia na temat pamięci i rozmiaru plików
    Date: Fri, 2 Jan 2009 12:58:21 +0000 (UTC)

    On 02.01.2009, Bernard <b...@e...net> wroted:

    > Za to postawę typu: "zamiast 10 kilobajtów użyję 10 megabajtów pamięci,
    > bo mi się nie chce myśleć, a klient i tak zapłaci" uważam za zwykłą
    > nieuczciwość, a obronę tej postawy za dowód na poparcie mojej smutnej
    > tezy o upadku przyzwoitości zawodowej (zdaję sobie sprawę, że wielu
    > Kolegów w ogóle nie zrozumie, o co chodzi).

    Skoro już uderzasz w struny etyki zawodowej, przypomij sobie kto powiedział
    "premature optimalization is the root of all evil" i kiedy to było. Użycie
    zasobów jest problemem od momentu kiedy się okazuje że jest problemem, ani
    chwili wcześniej. A wygłaszanie opinii typu "żaden wzrost funkcjonalności nie
    uzasadnia takiego wzrostu zapotrzebowania na pamięć, jaki widzimy ostatnio"
    jest proszeniem się o kłopoty, bo po prostu nieuzasadnioną generalizacją.
    Głupie "undo" w byle edytorku grafiki jeśli ma działać szybko, korzysta
    z cache'u w pamięci. Historia pod przyciskiem "wstecz" w przeglądarce jeśli
    ma działać szybko, korzysta z cache'u w pamięci. Jeśli uważasz, że to znaczy
    że "młode wilki nie mają elementarnej świadomości tego, co naprawdę dzieje się
    w komputerze", to znaczy że nie masz elementarnej świadomości tego, co robią
    "młode wilki". I dla kogo pisze się tak, żeby było szybciej.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing