  • Data: 2020-05-23 14:13:21
    Temat: Re: przetwornica DC-DC
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Masz na myśli sterowanie histeretyczne?

    Prawdopodobnie tak.
    Tylko, że klasyczne histeretyczne miało swoje wady. Natomiast jak
    wprowadzili stałe Ton i uzależnione od Vi to teoretycznie uzyskali stałe
    f w funkcji napięcia wejściowego. Jak dodatkowo uzależnili Tof (chyba
    wartość minimalną) od napięcia wyjściowego to chyba uzyskali stałe f w
    funkcji prądu. Nie pamiętam szczegółów, szczególnie o co chodziło z tym
    Toff.
    Na bieżąco z tym byłem w 2014. Dokładnie przestudiowałem całe pdf-y i
    napisałem do TI z listą błędów w obliczeniach w przykładach. Gość który
    się odezwał przyznał mi rację i skierował do poprawki 9 kart katalogowych.
    Jak pojawiły się te poprawione to zauważyłem, że jedyną zmianą było
    dodanie gdzieś w połowie akapitu, że co do tego miejsca to dane
    techniczne za które TI odpowiada, a co dalej to trzeba sobie samemu
    przeliczyć, bo nie biorą za to odpowiedzialności :(
    Przypomniałem sobie - coś przed tym akapitem jednak poprawili -
    zrezygnowali ze stosowania w tabelkach z danymi micro mega Hosów (uMHOs).

    > TI to nazywa D-CAP2.

    Być może. Nie utrwaliła mi się ta nazwa, a nie chce mi się teraz robić
    poszukiwań.
    Przetwornicami (i to na małe prądy) zajmuję się tylko z doskoku. Jak mi
    coś nowego potrzeba to szukam co mi tam najbardziej się podoba wstawiam
    do schematów (niejednego) i zapominam aż do czasu gdy:
    - obsolete, albo
    - cena jakoś nagle duża się robi,
    - na p.m.e. pojawi się jakiś wątek sugerujący, że są nowe lepsze.

    Zgodnie z jakąś app.note TI zakładam, że jak na wejściu mam do 28V (2
    akumulatory) to wejście musi wytrzymać 2x tyle (Surge) - czyli około
    50V. To usuwa z mojej listy te najciekawsze cenowo scalaki.

    > Sterowanie histeretyczne ma znacznie szerszy zakres zastosowań.

    W tym fragmencie nie chodziło mi o to sterowanie tylko o to, że klucz
    robiący za diodę nie symuluje diody tylko przewodzi cały czas (również w
    drugą stronę).

    > Potrafi
    > np. zlinearyzować równania opisujące przetwornicę LLC, która w wersji
    > bazowej jest bardzo trudna do sterowania.

    No i wylądowaliśmy absolutnie poza moim zakresem kompetencji :)
    P.G.