    From: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornice impulsowe 220->12, gdzie?
    Date: Sun, 03 Jan 2010 15:44:58 +0100

    Użytkownik kj napisał:
    > Witam, poszukuje miejsca w ktorym moglbym zakupic przetwornice
    > impulsowe z napiecia 220V na 12V, do wykorzystaniu w urzadzeniu
    > wlasnej roboty. Wydajnosc pradowa musialaby byc na poziomie okolo 3A.
    > Czy ktos moze polecic jakies miejsce, gdzie moznaby nabyc takie cuda?
    > Pomijamy allegro, bo bedzie pozniej potrzebna wieksza ilosc...

    A ja zadam pytanie które jeszcze nie padło:

    Jakie chcesz mieć napięcie wyjściowe? Bo 12V to w przypadku przetwornicy
    impulsowej trochę mało powiedziane - można potrzebować 12V do zasilania
    żarówek albo do zasilania odbiornika komunikacyjnego na fale pośrednie...
    Podstawowym parametrem poza napięciem, wydajnością prądową i zakresem
    zmian napięcia w funkcji obciążenia jest dla przetwornicy impulsowej
    właśnie czystość widma wyjściowego - żarówkom nawet spora ilość zakłóceń
    radioelektrycznych nie szkodzi (ważne żeby z kabli nie promieniowało za
    dużo i urządzeń odbiorczych w okolicy nie zakłócało), odbiornik
    komunikacyjny na fale pośrednie wymaga zasilania w wysokim stopniu
    wolnego od wszelkich zakłóceń wysokoczęstotliwościowych.

    I teraz twój ruch - zastanów się jakie największe zakłócenia dopuszczasz
    - przetwornicy lepszej niż potrzeba nie warto dawać bo to zbędny koszt,
    gorszej nie należy bo to gotowe kłopoty. A wybór zaczyna się od
    "transformatorków elektronicznych" do zasilania żarówek halogenowych -
    do dostania chyba w każdym sklepie elektrycznym a kończy na impulsowo -
    liniowych układach (wstępna stabilizacja na przetwornicy impulsowej i
    ostatecznie dopieszczenie napięcia wyjściowego stabilizatorem liniowym
    przy małym spadku napięcia (czyli małych stratach mocy na stab. liniowym).

    --
    Darek