  • 1. Data: 2009-12-31 10:59:18
    Temat: przetwornice impulsowe 220->12, gdzie?
    Od: kj <k...@g...com>

    Witam, poszukuje miejsca w ktorym moglbym zakupic przetwornice
    impulsowe z napiecia 220V na 12V, do wykorzystaniu w urzadzeniu
    wlasnej roboty. Wydajnosc pradowa musialaby byc na poziomie okolo 3A.
    Czy ktos moze polecic jakies miejsce, gdzie moznaby nabyc takie cuda?
    Pomijamy allegro, bo bedzie pozniej potrzebna wieksza ilosc...

    dziekuje, pozdrawiam,
    KJ

  • 2. Data: 2009-12-31 11:01:33
    Temat: Re: przetwornice impulsowe 220->12, gdzie?
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    http://www.mplpower.pl/

  • 3. Data: 2009-12-31 11:39:33
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    kj pisze:
> [...]
    > Czy ktos moze polecic jakies miejsce, gdzie moznaby nabyc takie cuda?
    > Pomijamy allegro, bo bedzie pozniej potrzebna wieksza ilosc...

    W tme.pl jest wybór, mają m.in. polecone EM zasilacze Mean Well do
    wbudowania w urządzenie.

    --
    Filip.

  • 4. Data: 2009-12-31 12:29:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kj,

    Thursday, December 31, 2009, 11:59:18 AM, you wrote:

> [...]
    > Czy ktos moze polecic jakies miejsce, gdzie moznaby nabyc takie cuda?
    > Pomijamy allegro, bo bedzie pozniej potrzebna wieksza ilosc...

    Jeśli całkiem gotowe - to np. Tatarek.
    Jeśli elementy do jej budowy (PCB, kontrolery i transformatory) to
    Feryster: http://www.feryster.pl/polski/pcb.php?lang=pl

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-12-31 13:39:48
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    > Pomijamy allegro, bo bedzie pozniej potrzebna wieksza ilosc...

    tzn ile 10, 50, 100 czy wiecej ?? pozniej tzn za pól roku czy 2 lata ?

  • 6. Data: 2010-01-02 02:21:51
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-31 12:01, EM pisze:

    > http://www.mplpower.pl/

    Kolejny sprzedawca bojący się podać jawnie cenę na stronie Internetowej?
    Jakoś TME może.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2010-01-03 14:44:58
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik kj napisał:
> [...]
    > Czy ktos moze polecic jakies miejsce, gdzie moznaby nabyc takie cuda?
    > Pomijamy allegro, bo bedzie pozniej potrzebna wieksza ilosc...

    A ja zadam pytanie które jeszcze nie padło:

    Jakie chcesz mieć napięcie wyjściowe? Bo 12V to w przypadku przetwornicy
    impulsowej trochę mało powiedziane - można potrzebować 12V do zasilania
    żarówek albo do zasilania odbiornika komunikacyjnego na fale pośrednie...
    Podstawowym parametrem poza napięciem, wydajnością prądową i zakresem
    zmian napięcia w funkcji obciążenia jest dla przetwornicy impulsowej
    właśnie czystość widma wyjściowego - żarówkom nawet spora ilość zakłóceń
    radioelektrycznych nie szkodzi (ważne żeby z kabli nie promieniowało za
    dużo i urządzeń odbiorczych w okolicy nie zakłócało), odbiornik
    komunikacyjny na fale pośrednie wymaga zasilania w wysokim stopniu
    wolnego od wszelkich zakłóceń wysokoczęstotliwościowych.

    I teraz twój ruch - zastanów się jakie największe zakłócenia dopuszczasz
    - przetwornicy lepszej niż potrzeba nie warto dawać bo to zbędny koszt,
    gorszej nie należy bo to gotowe kłopoty. A wybór zaczyna się od
    "transformatorków elektronicznych" do zasilania żarówek halogenowych -
    do dostania chyba w każdym sklepie elektrycznym a kończy na impulsowo -
    liniowych układach (wstępna stabilizacja na przetwornicy impulsowej i
    ostatecznie dopieszczenie napięcia wyjściowego stabilizatorem liniowym
    przy małym spadku napięcia (czyli małych stratach mocy na stab. liniowym).

    --
    Darek

  • 8. Data: 2010-01-03 18:49:06
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
    > Jakie chcesz mieć napięcie wyjściowe? Bo 12V ... do zasilania odbiornika
    > komunikacyjnego na fale pośrednie...

    Co to są fale pośrednie??
    Pozdrawiam
    FJ

  • 9. Data: 2010-01-04 07:23:43
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Kolejny sprzedawca bojący się podać jawnie cenę na stronie Internetowej?
    > Jakoś TME może.
    >
    > --
    > Adam Dybkowski

    To jest normalna sprawa, że dystrybutorzy nie podają cen - przecież sam
    wiesz.

    Sklepy katalogowe: farnell, tme, elfa, digikey, itp. mają szeroki asortyment
    ze znanymi cenami, ale za utrzymanie magazynów się płaci dosyć wysokie
    marże.

    Akurat TME ma sporo zasilaczy marki Meanwell, którego dystrybutorem jest
    MPL. Ogólnie polecam dla większych ilości.
    EM

  • 10. Data: 2010-01-04 18:46:53
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Filip J napisał:
    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak""<l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
    >
    > Co to są fale pośrednie??

    1.5 do 4 MHz. Czyli sama góra radiofonicznego zakresu fal średnich się
    łapie, dwa pasma amatorskie (160m i 80m) i wszystko wokół nich. I jest
    to wyjątkowo wrażliwy na zakłócenia radiowe zakres - używany w
    radiokomunikacji dalekosiężnej, odbiorniki mają wysokie czułości,
    sygnały odbierane potrafią być słabe - a na tak niskich
    częstotliwościach wszelakie zakłócenia impulsowe mają jeszcze sporą
    gęstość widmową. Wyżej zaczyna być ciut łatwiej z separacją zakłóceń ale
    w takim np. paśmie 80m radioodbiornik komunikacyjny można zasilać
    jedynie z zasilaczy liniowych bądź impulsowych specjalnie do tego celu
    projektowanych - od samego początku procesu projektowania muszą być
    dopieszczone pod względem niewytwarzania zakłóceń. Mniej dopieszczone
    zasilacze odpadają - po prostu sieją. Mam w domu dwa impulsowe zasilacze
    13.8V 20A - jeden jest ładowarką akumulatorów buforowych z centrali
    telefonicznej, drugi specjalnym zasilaczem do sprzętu
    radiokomunikacyjnego. I o ile tego drugiego mogę używać niezależnie od
    pasma radiowego to pierwszy (telefoniczny) zupełnie odpada we wszystkich
    zakresach krótkofalowych - dopiero na VHF i UHF jego zakłócenia stają
    się pomijalne. Ot taka drobna ilustracja jak życie może uprzykrzyć
    siejąca przetwornica impulsowa.

    --
    Darek