  • Data: 2011-03-07 12:17:19
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2011-03-07, o godz. 11:31:38
    Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > trzeba mieć agregat, podłączasz i po temacie.

    Fajnie. Mam agregat To teraz jeszcze napisz jak ten agregat mam wnieść
    do budynku jeśli nie ma na miejscu administratora który mnie wpuści do
    pomieszczeń? Nie mówiąc już o tym że agregatu nie odpalę w
    pomieszczeniu. Problem w tym że nie ma innej lepszej lokalizacji węzła.

    > trzeba budować światłowody, dawać lepsze urządzenia, budować lepszą
    > jakość.

    Gratuluję rady. Wytłumacz klientom konieczność przebudowy istniejącej
    sieci i inwestycji w urządzenia światłowodowe do poziomu każdej
    końcówki sieci. Potrafisz to sensownie uzasadnić? Pomijając już to że
    część budynków to obiekty zabytkowe gdzie uzyskanie zgodny konserwator
    na kilka metrów kabla na ścianie jest często awykonalne.

    > Zawsze jest coś co można zrobić lepiej i nie pisz, że to jest poza
    > Twoimi możliwościami. To poprostu było tak zaprojektowane i tak
    > zrobione.
    >
    > Masz na to spory wpływ tylko jak to w tym biznesie bywa zawsze
    > brakuje kasy na inwestycje. Tu się zaoszczędzi, tam się zaoszczędzi i
    > później są awarie.

    Oczywiście - najlepiej wszędzie światłowody, agregaty i grom wie co
    jeszcze. Tyle że działamy w określonych realiach nie tylko finansowych.
    Bo np. wiele budynków ma siec energetyczną w tragicznym stanie i
    super-hiper-duper nowoczesne urządzenia niewiele dają bo przebicia i
    przepięcia to norma a choćbyś się nie wiem jak starał to część sieci na
    miedzi i tak będzie.

    > Po co dawać ochronniki elektryczne, po co kupować lepsze zasilacze,
    > po co stosować RPSy, po co światłowody.

    Wiesz jest takie fajne powiedzenie że zabezpieczenia zwykle palą się
    ostatnie. I coś w tym jest. Niestety nie zabezpieczysz się na wszytko.
    Sieci energetycznej też na słój koszt nie przebudujesz. Często masz
    jakieś warunki których nie zmienisz bo nie ma żadnej alternatywy.

    > dlatego nie pisze, że to jest poza tobą, trzeba było samemu zmierzyć
    > odgrom. WIęc potencjalny wpływ miałeś.

    Jeśli dostaję wyniki pomiarów od administratora czy właściciela budynku
    to nie mam powodów by im nie wierzyć. A on niestety nie poinformuje mnie
    że przełączył mnie na inne zasilanie w trakcie pracy. Samo życie -
    zdarzyło mi się z jedną serwerownią - na pytanie o przerwę w prądzie
    dostałem info że "elektrownia wyłączyła na chwile prąd" a faktycznie
    przełączono mi część zasilania na inny obwód bo według elektryka
    właściciela budynku "nierówno obciążałem fazy" o czym dowiedziałem się
    po paru tygodniach. Sprawa nie do wykrycia gdyby nie zaczęły się
    problemy z wieszaniem się dwóch urządzeń. Po czym okazało się że winna
    elektryka. Dlatego pisałem że naużerałem się z właścicielem budynku -
    niewiele brakowało a by sprawa była w sądzie. Odpuściłem gdy zwrócił mi
    koszt napraw i przebudował sieć elektryczną z której korzystam. Chętnie
    bym się stamtąd wyniósł ale alternatywy nie mam. :-(

    > Pytanie czy dla usługi za 50 złotych 100/100 to się opłaca i czy
    > niedługo klient nie będzie doceniał bezawaryjnej sieci za 50 złotych
    > 8/8 i mocno awaryjnej 100/100

    Moi znajomi wiedząc że zajmuję się sieciami nadal nie mogą zrozumieć że
    mam w domu łącze 4/1 bo więcej nie potrzebuję i że to mój świadomy
    wybór. "Bo za xx możesz mieć 100!!!" Inna sprawa że mieszkam w
    Warszawie, niby ofert dookoła od groma a operatorów k?órzy by tanio
    dawali stabilne choć wolne łącze z publicznym IP nie ma w okolicy. Duzi
    operatorzy wykosili konkurencję ale ich oferta dla moich potrzeb to
    totalne nieporozumienie. :-9

    Zdrówko