  • Data: 2019-09-20 00:44:00
    Temat: Re: przypomniało mi się...
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    O ile pamiętam to Odry na PKP nie służyły do sprzedaży biletów ale na
    stacjach rozrządowych do inwentaryzacji wagonów w składach towarowych,
    zestawianiu nowych składów przez górkę rozrządową i najważniejsze
    obliczanie siły (a może czasu) hamowania wagonów staczających się z
    górki rozrządowej na specjalnym odcinku torów z hamulcami, żeby wagony
    nie rozbijały się o siebie przy dołączaniu do składu.
    A co do terminali w kasach w latach 90 to pamiętam że były to pecety
    konkretnie Siemens (Fujitsu ? Nixdorf ?) przynajmniej w Krakowie.

    Apropos systemów biletowych, miałem taki epizod że potrzebowałem dostać
    się z Gliwic do stacji Spytkowice. Według rozkładu "analogowego"
    należało przesiąść się w Oświęcimiu z bardzo długim czasem na przesiadkę.
    Postanowiłem wypróbować nowy wynalazek czyli wyszukiwarkę połączeń PKP
    na komórce w technologii WAP (młodszych odsyłam do wikipedii :)
    System zadziałał i zaproponował optymalne połączenie ale innymi
    pociągami z przesiadkami w Katowicach Oświęcimiu i Trzebini (chyba nie
    pomyliłem kolejności) Czas podróży był chyba godzinę krótszy więc się
    zdecydowałem. Kiedy poprosiłem w kasie o bilet do Spytkowic przez
    Katowice Oświęcim Trzebinię, pani popatrzyła na mnie jak na idiotę i
    spytała ...ale czemu tak ? Nie tłumaczyłem tylko potwierdziłem chęć
    nabycia biletu. Wpisała tą relację do komputera i sama się zdziwiła że
    da się to skomunikować i nawet jest szybciej.
    Wszystko szło pięknie, aż do przyjazdu do Trzebini opóźnionego jakieś 15
    minut. Miałem szczęście że następny pociąg czekał na niego, a byłem
    jedyną przesiadającą się osobą. Gdyby tego nie zrobił czekałbym tam całą
    noc do rana na pierwszy pociąg :) i połączenie nie było by ju optymalne.
    Systemy systemami, a życie to co innego.