eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypytanie o ciągnik siodłowy TIR › Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Date: Thu, 11 Aug 2016 17:51:10 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 30
    Message-ID: <noi6st$icb$1@node1.news.atman.pl>
    References: <5799c761$0$12543$65785112@news.neostrada.pl>
    <nng1hn$uc9$2@node2.news.atman.pl>
    <579b8f9e$0$12557$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <pwqzst0pqvnx$.tb2vz5z6egi5.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <9tar3jq30xuc$.1edco32vb6hfk$.dlg@40tude.net>
    <1qu79ewqfk3ag$.z49hs2rc89g0.dlg@40tude.net>
    <nnivns$prq$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <no6q2u$6vj$1@node2.news.atman.pl>
    <hfcb9h27xufi.lmwbgvzarltm$.dlg@40tude.net>
    <no7l23$n7o$1@node1.news.atman.pl>
    <1xp10dhqrg3oe$.jhmshk7bugz0.dlg@40tude.net>
    <c...@g...com>
    <9imd7cnbpyqo.1hldtpivat53m$.dlg@40tude.net> <nog9kr$9tq$1@dont-email.me>
    <4u81aqkxgjeo$.q69sy8iri4jm$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1470930653 18827 46.21.210.209 (11 Aug 2016 15:50:53
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Aug 2016 15:50:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.2.0
    In-Reply-To: <4u81aqkxgjeo$.q69sy8iri4jm$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2586979
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-08-11 o 00:59, Tomasz Pyra pisze:

    >>>> Sam sie wsadziles na mine. Chciales sie pomadrowac a tu jest interet i jencow
    sie nie bierze. Wszyscy albo prawie wszyscy wiedza o co chodzi ale jak jest okazja
    ponabijac sie z kogos kto sie madruje to niby dlaczego mieli nie skorzystac.
    >>>
    >>> Jakoś nie jestem przekonany :)
    >>
    >> dopompuj sobie koła tak ze dwa razy więcej i pojedź na wagę. powiedz o
    >> ile wzrósł nacisk
    >
    > Mylisz się bardzo - waga mierzy siłę która na nią działa pojazd, a ta
    > zalezna jest wyłącznie od masy pojazdu.
    >
    > Dopompowując koła zmienia się natomiast nacisk jednostkowy, czyli siła z
    > którą opona działa na daną powierzchnię.
    > Dwa razy wyższe ciśnienie w oponie, to dwa razy mniejsza powierzchnia styku
    > opony z podłożem (zakładając że jest twarde), czyli dwa razy wyższy nacisk
    > jednostkowy.
    >
    > Mam nadzieje że teraz jest to już dla Ciebie jasne :)
    >
    Mylisz nacisk jednostkowy z naciskiem na określona powierzchnię.
    A jak dopompuje koło w osobówce to powierzchnia styku opony z asfaltem
    nie zmniejszy się automagicznie aż dwa razy. Może się zwiększyć jeśli
    spuszczę powietrze poniżej zaleceń producenta pojazdu.
    Jedyny znany mi przypadek w którym zmienia się powierzchnia styku
    opony z podłożem to wyścigowe dragstery, ale tam opona zmienia kształt
    z powodu siły odśrodkowej a nie zmiany ciśnienia.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: