eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypytanie o ciągnik siodłowy TIR › Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
  • Data: 2016-08-12 01:22:07
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 23:34:17 +0200, Shrek napisał(a):

    > On 11.08.2016 21:59, masti wrote:
    >
    >> a choćby tu:
    >>>>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
    >>>>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
    >>>>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
    >>>> Nieprawda.
    >>
    >>> Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
    >>> na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
    >>> Newton i jak na razie się sprawdza;)
    >
    > I gdzie tu masz nieprawdę?

    To się nie uda :)
    Kogo w szkole nie nauczyli i nie chce zrozumieć, ten nie zrozumie.

    Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami
    badań styku opony z jezdnią, gdzie istotnie to takie dokładnie 1:1 nie jest
    (co jednak w żaden sposób nie neguje zasadności pewnych uproszczeń dla
    ilustracji zasady), bo:
    a) nacięcia bieżnika (i to niejednorodne na szerokości opony)
    b) grubość i sztywność czoła opony która powoduje nierównomierny nacisk
    jednostkowy wywierany na nawierzchnie przez powieczhnie styku.
    c) sztywność boków opony

    Już nie mówiąc o różnych dynamicznych zjawiskach związanych z ruchem
    obrotowym koła.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: