eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypytanie o ciągnik siodłowy TIR › Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!cyclone02.ams2.highwinds-media.com!voer-me.highwinds-media.com!peer02.am1
    !peering.am1!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5799c761$0$12543$65785112@news.neostrada.pl>
    <nnivns$prq$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <no6q2u$6vj$1@node2.news.atman.pl>
    <hfcb9h27xufi.lmwbgvzarltm$.dlg@40tude.net>
    <no7l23$n7o$1@node1.news.atman.pl>
    <57a84ac3$0$653$65785112@news.neostrada.pl>
    <noa7hl$ehk$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@4...net>
    <noc8r1$d0i$1@node2.news.atman.pl> <nocqj6$vjl$1@node2.news.atman.pl>
    <nod84r$dgv$1@node2.news.atman.pl> <nof1vi$93g$1@node1.news.atman.pl>
    <nofmla$pve$1@node2.news.atman.pl> <noi6di$hks$2@node1.news.atman.pl>
    <noid73$bmk$1@dont-email.me> <noierc$qia$1@node1.news.atman.pl>
    <noijbt$1v3$1@dont-email.me> <noikuh$1f9$2@node1.news.atman.pl>
    <noilep$9e9$1@dont-email.me> <noir0k$sq3$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Fri, 12 Aug 2016 01:22:07 +0200
    Message-ID: <1qhbdsxbnvhbn.hm1prx46n6sm$.dlg@40tude.net>
    Lines: 30
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1470957808 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 12550 89.77.179.152:4314
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 3817154837
    X-Received-Bytes: 2872
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2587011
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 11 Aug 2016 23:34:17 +0200, Shrek napisał(a):

    > On 11.08.2016 21:59, masti wrote:
    >
    >> a choćby tu:
    >>>>> Tam gdzie zewnętrzna strona opony się ugięła, czyli została ściśnięta od
    >>>>> spodu przez nawierzchnie, a od góry przez panujące wewnatrz ciśnienie, tam
    >>>>> nacisk równy jest dokładnie ciśnieniu panującemu wewnątrz.
    >>>> Nieprawda.
    >>
    >>> Prawda - "jeżeli ciało A działa na ciało B z siłą F, to ciało B działa
    >>> na ciało A z tą samą siłą F" czy jakoś tak. Tak przynajmniej twierdził
    >>> Newton i jak na razie się sprawdza;)
    >
    > I gdzie tu masz nieprawdę?

    To się nie uda :)
    Kogo w szkole nie nauczyli i nie chce zrozumieć, ten nie zrozumie.

    Najdziwniejsze, że jeszcze nikt nie przybiegł tu z rzeczywistymi wynikami
    badań styku opony z jezdnią, gdzie istotnie to takie dokładnie 1:1 nie jest
    (co jednak w żaden sposób nie neguje zasadności pewnych uproszczeń dla
    ilustracji zasady), bo:
    a) nacięcia bieżnika (i to niejednorodne na szerokości opony)
    b) grubość i sztywność czoła opony która powoduje nierównomierny nacisk
    jednostkowy wywierany na nawierzchnie przez powieczhnie styku.
    c) sztywność boków opony

    Już nie mówiąc o różnych dynamicznych zjawiskach związanych z ruchem
    obrotowym koła.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: