  • Data: 2017-12-24 16:45:32
    Temat: Re: pytanie z qt
    Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 24 grudnia 2017 16:20:21 UTC+1 użytkownik fir napisał:

    > dos faktycznie mial malo features
    > ale nawet nie o to chodzi, problem raczej w tym ze to co implementowal dos
    implementowal bardzo brzydko i bez glowy
    > (oraz beznadziejnie) ew mozna sie zastanowic na ile to byla wina dosu a na ile
    owczesnej platformy pecetowej - jesli jednak potraktowac to calosciowo to kiszka
    > byla potezna, w dosie nawet font byl brzydki

    windows za to (tj windows 95+ nie wiam jak wczesniejsze ktore wygladaly raczej
    kiepsko
    ale byc moze implementowaly juz jakies ciekawe koncepty (?) ) okazal sie mz systemem
    dosyc ok (pominawszy pare kwestii zwlaszcza kwestie ustawien systemu (komplena
    wiocha), balaganu w plikach itd)
    (albo kwestie jak wyglada szukanie co sie zepsulo jesli cos sie zepsuje w systemie
    ;c, wiekszosc ludzi mw wie jak to wyglada
    musisz byc specem od reveres engeeneringo z 30 letnim doswiadczeniem by moc to
    znalezc )

    niektore koncepcje na ktorych stoi winda
    sa ok, Np DLL, wewnetrzna budowa procesu jako tako, albo to ze ogolnie dziala

    ostatnio poczytuje troche o tym jak pisac drivery na xp i to jest szansa by zalapac
    troche bardziej jak ten system dziala,

    ogolenie wydaje sie jest to jakos bardziej skomplikowane niz sie wydawalo, jakis stos
    driverow, poziomy maskoania przerwan z ktorych mozna wywaolywac api itd - za malo
    jeszcze doczytalem by powiedziec cos ciekawego ale niechybanie jak na dany moment
    wydaje mi sie ze warto zglebic ten temat