    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 24 Dec 2017 14:40:07 -0800 (PST)
    <a...@n...v.pl> <p1h9df$f5t$1@gioia.aioe.org>
    <a...@n...v.pl> <p1imu8$e5d$1@gioia.aioe.org>
    <s...@m...localdomain>
    <a...@n...v.pl>
    <s...@m...localdomain>
    <a...@n...v.pl>
    <p1m33v$eo9$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <d...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <p1nqa1$11u$1@node2.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <7...@g...com>
    <p1obeh$g30$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <p1oceq$h4k$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@m...localdomain>
    <a...@g...com>
    <s...@m...localdomain>
    Subject: Re: pytanie z qt
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Sunday, December 24, 2017 at 5:31:59 PM UTC+1, grapeli23 wrote:
    > Nie wiem.
    To żart był. Chmura to jest ten obłoczek na niebie z którego
    czasami pada ;-) A to co napisałeś poniżej, to trochę podobne do
    obliczeń równoległych, rozproszonych, optymalizacji na poziomie
    bramek logicznych, itd ;-)

    > Wszystko obecnie jest realizowane w chmurze.
    Teraz już nie żartuję. Jaka jest definicja chmury?

    > Smartfon, komputer PC,
    > smart tv, tablet czy korporacyjny PC służy jedynie do wysyłania żądań
    > i zapytań do serwerów zewnętrznych.
    Rozumiem, że tak jest 'jedynie' w przypadku jakiś aplikacji które
    masz na myśli, możesz przybliżyć?

    > Możliwości jednostkowe tych
    > urządzeń, OSów dostępowych są mało znaczące.
    Pewnie też piszesz w jakimś zawężonym sensie, doprecyzujesz?

    > Znaczące są te w BigQuery.
    Pierwszy raz słyszę to słowo.

    > Co z tego że twój najnowszy AMD Ryzen 7 1700 (8-Core/16-Thread, 3.0 GHz)
    > z NVMe SSD skompiluje najnowsze chromium w 3-4h jak googlowe buildboty
    > robią to w 5min.
    Mógłbym powiedzieć że masz rację, bo masz; albo odparować, bo rzadko
    kompiluje się całość, ale nie wiem do jakiego celu zmierza ta rozmowa.
    Piszą kolokwialnie: co z tego że coś z tego, albo co z tego że nic z tego?

    > https://chromium-build.appspot.com/p/chromium/consol
    > https://www.chromium.org/developers/testing/chromium
    -build-infrastructure/tour-of-the-chromium-buildbot

    > Co z tego że biedzisz się nad silnikiem szachowym. Jak googlowe AI po
    > zaprzęgnięciu sporej ilości TPU na 5h bije najlepszy silnik szachowy
    > Stockfish po tak krótkim treningu.

    Znowu, co z tego że nic z tego, albo co z tego, że nic z tego?

    Wiadomo, sztuczne sieci neuronowe zrównolegalają się na N*M sposobów, a
    sztuczne sieci neuronowe do szachów na N*M*K*L sposobów ;-) Moje szachy
    uczyły się dwiema metodami. Jedna bardzo szybko (2-3 doby) dobierała przybliżone
    parametry, druga w 2-3 tygodnie na jednym zwykłym komputerze jeszcze
    bardziej je przybliżała. Ale deep-learning ile razy próbowałem do
    szachów, tyle razy się nie udało. Chociaż stosowałem przyrostowe
    uaktualnianie wag (niektóre statystyki podawane na wejście nie
    zmieniają się po wykonaniu jednego ruchu, więc część neuronów po
    zmianie układu na planszy jest aktualna), co znacznie przyspieszało
    przelizanie sieci, to na najprostszych sieciach (na czas) grało
    najlepiej.

    Potem opracowałem nową strukturę do reprezentowania sztucznych sieci
    neuronowych. Ta struktura wydajnościowo jest dostosowana do
    obliczeń na PC (chociaż klastrami też nie gardzi), więc może przy
    jakiś milionach neuronów grałoby lepiej, bo by spowalniało mniej niż
    klasyczny perceptron wielowarstwowy.