eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaradiotelefony › Re: radiotelefony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: radiotelefony
    Date: Tue, 7 Feb 2017 14:44:37 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <o7cj1c$o25$1@node2.news.atman.pl>
    References: <o772k3$5e3$1@node1.news.atman.pl> <o789hl$ifg$1@node2.news.atman.pl>
    <o78bd3$gf7$1@node1.news.atman.pl> <o79b10$i20$1@node2.news.atman.pl>
    <o79g8f$mp6$2@node2.news.atman.pl> <o7a7ep$eef$1@node2.news.atman.pl>
    <o7brra$v2$1@node2.news.atman.pl> <o7c12v$69c$1@node2.news.atman.pl>
    <o7c2ll$7rj$1@node2.news.atman.pl> <o7c5ls$ou8$1@news.chmurka.net>
    <o7c636$aro$1@node2.news.atman.pl>
    <5899a38b$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <o7c90h$q7s$1@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: med-net.szpitaljp2.krakow.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1486475116 24645 149.156.180.135 (7 Feb 2017 13:45:16
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 7 Feb 2017 13:45:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.7.0
    In-Reply-To: <o7c90h$q7s$1@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:712772
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-02-07 o 11:54, viktorius pisze:
    > W dniu 2017-02-07 o 11:41, yabba pisze:
    >
    >>>
    >>
    >> Jak zielone ludziki będą zbyt dokuczliwe, to kolej zadecyduje o czasowej
    >> dezaktywacji systemu na lokomotywach. Jeden pstryczek czy kabelek i już
    >> system jest wyłączony.
    >>
    > To nie takie proste, bo nawet jak radio-stop nie jest połaczony
    > kabelkiem z SHP, to stosuje się interfejs białkowy w postaci maszynisty,
    > który jest zobowiązany grzybek hamowania nacisnąć po usłyszeniu sygnału
    > w głośniku radia.
    >
    > A wyłączyć się nie da ot tak, bo trzebaby zapewnić inny system do
    > awaryjnego zatrzymywania składów.
    > A na razie takiego nie ma OIDP, a to co jest nie pozwala na więcej niż
    > 160km/h pomimo, że pendolino i same tory mogą i 200km/h z podróżnymi
    > śmigać.
    >
    Mnie już nawet nie chodzi o rozwiązania zastępcze awaryjne itd. ale o to
    ze tak krytyczna sprawa jak możliwość zatrzymania hurtowej ilości
    pociągów jest słabo zabezpieczona.
    Skoro można w routerku czy printserwerze za 50 zł zaimplementować SSH
    https czy uwierzytelnianie certyfikatem, to czemu w instytucji
    dysponującej milionami złotych w kwestii zatrzymywania rozpędzonych
    pudeł z żywymi ludźmi w środku używa się rozwiązań kompletnie nie
    zabezpieczonych.
    Profilaktycznie taki sygnał radiostop z informację test-only powinien
    być nadawany cyklicznie. jeżeli lokomotywa w przeciągu dajmy na to
    godziny nie odbierze żadnego sygnału testowego to powinna dać
    maszyniście znać że coś z tym odbiornikiem jest nie tak i ma zachować
    wzmożoną czujność a po skończonej trasie, odbiornik obowiązkowo do
    przeglądu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: