  • Data: 2017-02-07 14:44:37
    Temat: Re: radiotelefony
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-02-07 o 11:54, viktorius pisze:

    > To nie takie proste, bo nawet jak radio-stop nie jest połaczony
    > kabelkiem z SHP, to stosuje się interfejs białkowy w postaci maszynisty,
    > który jest zobowiązany grzybek hamowania nacisnąć po usłyszeniu sygnału
    > w głośniku radia.
    >
    > A wyłączyć się nie da ot tak, bo trzebaby zapewnić inny system do
    > awaryjnego zatrzymywania składów.
    > A na razie takiego nie ma OIDP, a to co jest nie pozwala na więcej niż
    > 160km/h pomimo, że pendolino i same tory mogą i 200km/h z podróżnymi
    > śmigać.

    Mnie już nawet nie chodzi o rozwiązania zastępcze awaryjne itd. ale o to
    ze tak krytyczna sprawa jak możliwość zatrzymania hurtowej ilości
    pociągów jest słabo zabezpieczona.
    Skoro można w routerku czy printserwerze za 50 zł zaimplementować SSH
    https czy uwierzytelnianie certyfikatem, to czemu w instytucji
    dysponującej milionami złotych w kwestii zatrzymywania rozpędzonych
    pudeł z żywymi ludźmi w środku używa się rozwiązań kompletnie nie
    zabezpieczonych.
    Profilaktycznie taki sygnał radiostop z informację test-only powinien
    być nadawany cyklicznie. jeżeli lokomotywa w przeciągu dajmy na to
    godziny nie odbierze żadnego sygnału testowego to powinna dać
    maszyniście znać że coś z tym odbiornikiem jest nie tak i ma zachować
    wzmożoną czujność a po skończonej trasie, odbiornik obowiązkowo do
    przeglądu.