    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 12 Feb 2016 02:23:11 -0800 (PST)
    Subject: Re: raspberry pi + ds18b20 = problem
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 12 lutego 2016 08:46:53 UTC+1 użytkownik tomekp napisał:
    > Witam
    > Problem taki. RasPi ma czytac temperature z 3 czujnikow DS. Ustrojstwo
    > zmontowalem wedlug przepisu i pieknie zadzialalo. Dzialalo dzielnie
    > przez jakies 2 -3 godziny po czym zaczelo generowac jakies cyfrowe
    > bzdury. Czujniki sa na dlugich kablach. Mysle, ze jeden z nich ma ok 20m
    > reszta to po ok 10 i 5m. Ale dzialalo. I przestalo. Adresy czujnikow w
    > /sys/bus... zaczynaja sie od 10 czasami od zera i generalnie sa to
    > smieci. Bywa ze system w ogole nie widzi zadnych czujnikow. Googgle
> [...]

    Sprawdz czy gdzieś zwarcia nie masz.

    U mnie jakieś 10 szt ds-ów różnej maści działa od paru lat na drutach o długości
    dobrych 80-100m i poza okazjonalnymi problemami kiedy sie robi zwarcie w tych ds-ach
    które mam za oknem raczej calosc dziala ok.

    Ale u siebie miedzy maliną a ds-ami mam usb-ftdi-serial. Wszystko u mnie wisi na
    jednym dwużyłowym kablu.

    Jesli u siebie masz te ds-y na osobnych kablach i osobnych gpio to bym szukal
    problemów z zasilaniem, malina nie byla projektowana do robienia na niej rzeczy które
    potrzebują więcej zasilania więc to może być to...

    Odpinaj te interfejsy i testuj pojedynczo.
    Niestety diagnostyka ds-ów to w warunkach domowych dosyć trudna sprawa...