    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 12 Feb 2016 07:57:15 -0800 (PST)
    Subject: Re: raspberry pi + ds18b20 = problem
    From: s...@g...com

    W dniu piątek, 12 lutego 2016 11:57:44 UTC+1 użytkownik tomekp napisał:

> [...]
    problemów z zasilaniem, malina nie byla projektowana do robienia na niej rzeczy które
    potrzebują więcej zasilania więc to może być to...

    > DSy sa na oddzielnych kablach ktore schodza sie przy plytce podlaczonej
    > do Pi i trafiaja na jeden port Pi, ten domyslny.

    To masz tu źle.
    U mnie jest jeden długi kabel i na nim podpiete czujniki na maks 1m odczepach.
    Z tego co kojarze w tym interfejsie ważne jest aby nie tworzyć architektury gwiazdy.

    Nie jestem pewien ale zaczal bym od tego aby zmienic architekture na po prostu jeden
    odcinek kabla. Nawet jak będzie musiał częsciowo wracać tą samą drogą...

    > Tez mam przeczucie, ze to problem z zasilaniem. Przychodza mi do glowy 2
    > pomysly:
    >
    > 1. Jeszcze bardziej obnizyc wartosc rezystora podciagajacego. Z tym , ze
    > nie wiem gdzie jest granica rozsadku. 2k czy moze 1k jeszcze nie zaszkodzi?

    Obniżaj, w granicach rozsądku nie będzie katastrofy. Ale IMHO takie rozwiązanie to
    kiepskie może być...
    1-wire oidp jest dosyć czułe na timingi sygnalow. Jak tam sie dzieją jakieś cyrki w
    samej malinie i CPU nie nadąża albo sygnały nie są odpowiednio czyste to będzie tak
    jak masz...

    > 2. Puscic do DS np. 5V albo nawet 12V i bezposrednio przy czujniku
    > zredukowac do 3.3V (dioda zenera czy stabilizatorem). Opornik zostawic
    > jeden przy porcie Pi. Testowal ktos takie rozwiazanie? Ma sens?

    Ma sens. Ale dalej na liniii danych timingi mogą sie rozjeżdzać. Spróbuj, będziesz
    mądrzejszy :)

    > No wiem, wczoraj upieklem juz jeden port bo w trakcie manipulacji
    > oderwal mi sie kabelek z napieciem 9V i byl laskaw wycelowac w port Pi

    Malina jest tania, najwyżej wymienisz na nowa. Za to będziesz mądrzejszy. :)

    Jak masz wolne USB to dokup za 15-20PLN interfejs ftdi i tyle.

    No i ogólnie nie twórz własnych wymysłów jak nie masz ochoty sie edukować, jak chcesz
    aby dobrze działało to zrób jak robią wszyscy.