    From: tomek <t...@a...ma.kota.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: raspberry pi + ds18b20 = problem
    Date: Sun, 14 Feb 2016 22:03:08 +0100

    > Ma ktos pomysl co tu mozna jeszcze zrobic?

    Heh, walczylem z tym problemem caly weekend i w koncu problem
    rozwiazalem. Dziekuje wszystkim za porady i sugestie.

    A wiec najpierw chcialem wyeliminowac problem zasilania na dlugich
    kablach. Znazlem w googlach informacje ze DSa mozna karmic 5V
    niezaleznie od tego, ze na lini danych jest podciaganie do 3v3. Zatem,
    tak zrobilem, zostawilem opornik miedzy 3v3 portu Pi i linia danych,
    natomiast zasilanie DSa podlaczyem bezposrednio do wydajnego zasilacza
    5v. Bledy byly nadal ale jakies zjadliwsze, przynajmniej system widzial
    wszystkie uklady. Mimo wszystko zalamka, wiec po wypaleniu paru petow,
    zlapalem lutownice zeby caly ten interes rozmontowac i zapomieniec na
    jakis czas o temacie. Wylutowujac DSa cos mi syknelo jakby grot do wody
    wlozyc...oooo se pomyslalem... Bylem na tyle zapobiegliwy, ze DSy z
    przewodami polaczylem stosujac kawaleczki plytki uniwersalnej gdzie
    sciezki sa bardzo blisko siebie. Wiec se mysle - woda mi sie
    skondensowala na tych mikroskopijnych przerwach miedzy sciezkami. Szybko
    powylutowywalem wszystkie 3 czujniki z tych kawaleczkow plytek i
    przewody polutowalem bezposrednio do nozek DSow. I eureka. Wszystko
    zabanglalo.
    Pozostal mi jeszcze jeden DS ktory mial dzialac na najkrotszym kablu w
    ukladzie. Pewny sukcesu dolutowalem i tego egzemplarza. Odpalam system a
    tam kupa. Ta sama historia z debilnymi adresami i znikanie czujnikow.
    Odlutowalem ten czwarty DS - wszystko znowu dziala. I tak kilka razy
    poprawialem luty, zmienialem miejscami, bez skutu. Czwarty DS uparl sie
    ze nie bedzie dzialac i juz. W koncu skrocilem kabel tego 4 DSa do
    minimum, czyli odcialem jakies 2 metry. I zadzialalo. Dziala juz z 5
    godzin wiec chyba juz sie nie rozjedzie.
    Poprzednia sytuacja z naglym zaprzestaniem widzenia ukladow byla
    zdecydowanie spowodowana zawilgoceniem plytek do ktorych byl wlutowany
    czujnik. Ku przestrodze - nigdy tak nie robcie, zlutowac na ryja i
    bedzie dzialac. Mimo wszystko chyba osiągnolem granice funkcjonowania
    1-wire w mojej architekturze rozgwiazdy. Te 2 metry kabelka to bylo byc
    albo nie byc calego systemu.

    Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za zainteresowanie tematem i wartosciowe
    porady

    tomekp