-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.comp.programming
Subject: Re: reczne rotowanie bitmap
Date: Fri, 30 Mar 2012 13:29:42 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 66
Message-ID: <jl45f9$ss2$1@node2.news.atman.pl>
References: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 144-mi3-6.acn.waw.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1333106985 29570 85.222.69.144 (30 Mar 2012 11:29:45
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Mar 2012 11:29:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
Thunderbird/11.0.1
In-Reply-To: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196439
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-03-30 10:45, fir kenobi pisze:
> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
>
> potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacją i translacja,
>
> mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
> i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
>
> cos sin
> -sin cos
>
> (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstają artefakty
> w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
> jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
Bo robi sie to odwrotnie.
Obliczasz zakres (prostokąt) na docelowej bitmapie na jaki przejdzie
obiekt i iterujesz po tych pikselach. Dla każdego obliczasz, z którego
miejsca małego obrazka pobrać kolor.
Przy okazji, bardzo łatwo robi się interpolacje (gdy np z obliczen
wychodzi współrzędna do pobrania 145.6, 45.4 to należałoby wziąć średnią
z kilku pikseli), co poprawia jakość, uniemożliwia zgubienie
szczegółów.
> podobienstwo bressenhama, moze jest jakas metoda nie transformowania
> kazdego pixela z osobna tylko wykorzystania danych z malego pixelbufora
> by wyrenderowac obroconego sprite'a szybciej jakby hurtem)
Użyj biblioteki. Nawet allegro. W dzisiejszych czasach optymalnym
rozwiązaniem jest chyba zrzucenie takich rzeczy na GPU.
>
> tak naprawde transformacj jakiej uzywam by przetransformowac kazdy
> pixel jest troche bardziej zlozona bo chce miec mozliwosc rysowania
Dopóki jesteś w stanie ja odwrócić, nie ma problemu.
>
> jak to poprawic ? (zmiana calego algorytmu na taki
> ktory nie transformowalby kazdego pixela oddzielnie
> bylaby wazna, ale przepisanie chocby tego co wyzej
> na szybsza forme tez by bylo ciekawe)
Krótka pętla w której nie ma żadnych wywołań funkcji,
jedynie przerzucanie pikseli.
Wartości sin i cos nie obliczaj w pętli, tylko raz przed nią.
Dobrze wyznacz przekrzywiony prostokąt na obrazie docelowym,
pętla po jednej wspolrzednej w całym zakresie, po drugiej, tylko
to, co potrzeba.
Wewnętrzna pętla powinna iterować zgodnie z ułożeniem
pikseli w pamięci.
A jak chcesz wydajności, użyj biblioteki.
Albo chociaż popatrz, jak to napisali w allegro.
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.12 15:13 Adam Wysocki
- 30.03.12 15:13 Adam Wysocki
- 30.03.12 17:33
- 30.03.12 18:18
- 30.03.12 18:20 bartekltg
- 30.03.12 18:27
- 30.03.12 18:37 bartekltg
- 30.03.12 19:10
- 30.03.12 19:59
- 30.03.12 21:23 Michoo
- 30.03.12 21:26 Michoo
- 31.03.12 01:12
- 31.03.12 08:25
- 31.03.12 09:33
- 31.03.12 11:08 yamma
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=