eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingreczne rotowanie bitmap › Re: reczne rotowanie bitmap
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: reczne rotowanie bitmap
    Date: Fri, 30 Mar 2012 13:29:42 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 66
    Message-ID: <jl45f9$ss2$1@node2.news.atman.pl>
    References: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 144-mi3-6.acn.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1333106985 29570 85.222.69.144 (30 Mar 2012 11:29:45
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 30 Mar 2012 11:29:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:11.0) Gecko/20120327
    Thunderbird/11.0.1
    In-Reply-To: <jl3rs6$kbq$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196439
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-03-30 10:45, fir kenobi pisze:
    > powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
    > i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
    >
    > potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacją i translacja,
    >
    > mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
    > i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
    >
    > cos sin
    > -sin cos
    >
    > (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstają artefakty
    > w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
    > jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na


    Bo robi sie to odwrotnie.

    Obliczasz zakres (prostokąt) na docelowej bitmapie na jaki przejdzie
    obiekt i iterujesz po tych pikselach. Dla każdego obliczasz, z którego
    miejsca małego obrazka pobrać kolor.

    Przy okazji, bardzo łatwo robi się interpolacje (gdy np z obliczen
    wychodzi współrzędna do pobrania 145.6, 45.4 to należałoby wziąć średnią
    z kilku pikseli), co poprawia jakość, uniemożliwia zgubienie
    szczegółów.

    > podobienstwo bressenhama, moze jest jakas metoda nie transformowania
    > kazdego pixela z osobna tylko wykorzystania danych z malego pixelbufora
    > by wyrenderowac obroconego sprite'a szybciej jakby hurtem)

    Użyj biblioteki. Nawet allegro. W dzisiejszych czasach optymalnym
    rozwiązaniem jest chyba zrzucenie takich rzeczy na GPU.

    >
    > tak naprawde transformacj jakiej uzywam by przetransformowac kazdy
    > pixel jest troche bardziej zlozona bo chce miec mozliwosc rysowania

    Dopóki jesteś w stanie ja odwrócić, nie ma problemu.


    >
    > jak to poprawic ? (zmiana calego algorytmu na taki
    > ktory nie transformowalby kazdego pixela oddzielnie
    > bylaby wazna, ale przepisanie chocby tego co wyzej
    > na szybsza forme tez by bylo ciekawe)


    Krótka pętla w której nie ma żadnych wywołań funkcji,
    jedynie przerzucanie pikseli.
    Wartości sin i cos nie obliczaj w pętli, tylko raz przed nią.

    Dobrze wyznacz przekrzywiony prostokąt na obrazie docelowym,
    pętla po jednej wspolrzednej w całym zakresie, po drugiej, tylko
    to, co potrzeba.

    Wewnętrzna pętla powinna iterować zgodnie z ułożeniem
    pikseli w pamięci.


    A jak chcesz wydajności, użyj biblioteki.
    Albo chociaż popatrz, jak to napisali w allegro.

    pzdr
    bartekltg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: