-
Data: 2012-03-30 18:20:16
Temat: Re: reczne rotowanie bitmap
Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-03-30 17:33, f...@g...pl pisze:
> bartekltg<b...@g...com> napisał(a):
>
>> W dniu 2012-03-30 10:45, fir kenobi pisze:
>>> powiedzmy ze mam maly pixelbufor (np 200x200) z danymi sprite'a
>>> i duzy pixelbufor (z pixelami dla calego ekranu np 2000x1600)
>>>
>>> potrzebuje odrysowywac sprite'a na ekranie z rotacjÄ i translacja,
>>>
>>> mozna to zrobic przez jechanie w petli po calym pixelbuforze sprite'a
>>> i poddawaniu kazdego pixele transformacji w stylu
>>>
>>> cos sin
>>> -sin cos
>>>
>>> (i nawet nie jest to takie wolne) ale przy obracaniu powstajÄ artefakty
>>> w postaci deseni czarnych kropek zaleznych od kata, no i moze ew jest
>>> jakas znacznie szybsza metoda - (przydalby sie jakis sprytny algorytm na
>>
>>
>> Bo robi sie to odwrotnie.
>>
> kojarze ze mozna robic odwrotnie - ale odwrotnie tez bedzie niedobrze
> - transformacje tysiecy punktow oddzielnie- powinien byc jakis szybki
Głupoty opowiadasz. Obie wersje są tak samo szybkie. W obu wersjach,
jeśli masz obrót bez skalowania iterujesz po podobnej liczbie pikseli.
Mówiłem, nie transformuj ich oddzielnie. Transformacje wyliczasz raz.
potem robisz tylko dodawania i ewentualnie średnie.
Nawet sin i cos mozesz nie trzymać jako zmiennoprzecinkowe,
ale jako stały przecinek i robić odpowiednie przesunięcia bitów.
Robiąc 'od dupy strony' będziesz miał czarne (czy jakiego tam koloru
masz tło) plamy i nic na to niskim nakładem nie poradzisz:)
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 30.03.12 18:27
- 30.03.12 18:37 bartekltg
- 30.03.12 19:10
- 30.03.12 19:59
- 30.03.12 21:23 Michoo
- 30.03.12 21:26 Michoo
- 31.03.12 01:12
- 31.03.12 08:25
- 31.03.12 09:33
- 31.03.12 11:08 yamma
- 31.03.12 11:58 M.M.
- 31.03.12 12:03 Marcin Biegan
- 31.03.12 12:45 M.M.
- 31.03.12 13:54
- 31.03.12 14:04 bartekltg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
- Press Release - AEiC 2023, Ada-Europe Reliable Softw. Technol.
- Ada-Europe - AEiC 2023 early registration deadline approaching
- Ada-Europe Int.Conf. Reliable Software Technologies, AEiC 2023
- Ile cykli zajmuje mnożenie liczb 64-bitowych?
Najnowsze wątki
- 2024-06-06 Nowy sprytny tel. z Androidem 13. - OSTRZEŻENIE!!!
- 2024-06-08 czarny punkt - Małdyty
- 2024-06-08 Protesters attempt to storm Tesla's factory in Germany
- 2024-06-07 przydałaby się grupa o wszystkim
- 2024-06-07 Rowerzyści! Co się z wami dzieje?!
- 2024-06-07 Peltier
- 2024-06-07 Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- 2024-06-07 nerwica lękowa
- 2024-06-07 Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- 2024-06-07 Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- 2024-06-08 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-06-08 Warszawa => QA Manager <=
- 2024-06-08 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-06-08 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-06-08 Warszawa => Business Development Manager <=