    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: regulacja prądu ?
    Date: Wed, 17 Apr 2024 11:50:35 +0200

    > Dużo ciężej się z taką pedałuje, jak jest odłączona? Ile kosztuje?

    Dokładnie tak samo, jak jazda "pedałami" bez baterii w rowerze
    elektrycznym...czyli niewiele ciężej niż w zwykłym rowerze.

    To zależy od tego, jakiego koła użyjesz. Jesli użyjesz koła z
    przekładnią planetarną to lekko czuć ale niewiele. Zyskujesz jednak
    ładowanie od prędkości 3km/h. Jeśli użyjesz koła bez przekładni to nie
    zauważyłem żadnego obciążenia (lekko większe niż oryginalna prądnica w
    piaście) Bez przekładni, polecam koła z dużą ilością magnesów np ION czy
    Bionx. Oczywiście waga koła jest większa niż w oryginale więc nalezy to
    również brać pod uwagę. Kiedy jednak czuć opór? Przy 30W zaczyna być czuć :)

    Przykład Bionx
    https://www.olx.pl/d/oferta/kolo-z-silnikiem-bionx-d
    o-roweru-elektrycznego-CID767-IDZIQ9x.html
    Oczywiście akurat ten model koła jest lekko problematyczny, bo żeby
    wywalić elektronikę, trzeba zdjąć wszystkie szprychy i rozpołowić bęben
    :) Na YT są filmiki.

    https://www.olx.pl/d/oferta/kolo-z-silnikiem-do-rowe
    ru-elektrycznego-tylne-ion-CID767-IDZDn2y.html
    tutaj jest pokrywa na śrubki, więc jest łatwiej. Czasem trzeba połączyć
    inaczej uzwojenia, żeby otrzymać większe napięcie przy małych obrotach
    ale to żaden problem, wystarczy przelutować końcówki.

    Ja mam akurat koło z przekładnią...ale to zupełny przypadek i nie chce
    mi się przerabiać na inne...instalacja 6V...co też ma znaczenie, bo 6V
    osiąga się szybciej niż 12V :) a mam chyba 6szt różnych, kiedy
    kombinowałem z wiatrakiem VAWT.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>