  • Data: 2017-09-23 11:10:19
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: ajt <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-22 o 16:02, JaNus pisze:
    > Sprawdzenie hipotezy z zasilaniem jako przyczyną polegało na podłączeniu
    > go do regulowanego autotransformatora, i próbie uzyskania wahania
    > wskazań, przy zmianie napięcia zasilania: bezskutecznie! Tzn. mogłem dać
    > mu 250V, i zmniejszać nawet do 100, i żadnego "migotania zastawek" nie
    > wywołałem tym.

    A próbowałeś szybko zmieniać napięcie zasilania w chwili dokonywania
    pomiaru? Miałem kiedyś podobny przypadek, tzn. wieki temu robiłem
    regulator temperatury do akwarium wg schematu z jakiegoś pisma. Układ
    był taki, że był tam kiepski stabilizator na diodzie i jednym
    tranzystorze, potem wzmacniacz operacyjny z mostkiem z zasilaniem
    odfiltrowanym dodatkowo na RC, a sygnał z termistora, będącego w jednej
    gałęzi mostku, miał również swój RC. No i efekt był taki, że gdy
    zmieniało się napięcie sieci, np. podczas włączania/wyłączania czegoś
    "większego", napięcie na mostku nieznacznie skakało, ale filtr RC na
    linii czujnika miał znacznie większą stałą czasową niż ten zasilaniu i
    trzymał swoje napięcie, doprowadzając tym samym do przełączenia
    regulatora. Pomogło zwiększenie pojemności w zasilaniu mostku i
    wyrzucenie kondensatora z wejścia czujnika (właściwie to dałem chyba
    jakieś 100n zamiast czegoś rzędu 47-100u, już nie pamiętam).

    Andrzej
    www.radom.city