    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <59c8e8d3$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <oqas22$suf$2@dont-email.me>
    <59c8f60e$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
    <oqat6q$5s5$1@dont-email.me>
    <59c912b5$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <oqb88r$v5o$1@dont-email.me> <59ca50f5$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <oqe68i$tg7$1@dont-email.me> <59caa690$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <59caa830$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <59caa960$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <59caac9d$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <59cab0a4$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Date: Tue, 26 Sep 2017 22:04:09 +0200

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 26.09.2017 o 21:38, J.F. pisze:

    > Aaa, w takim sensie nie zawiera.

    >Przy reakcji chloru z wodą powstają jony H+, więc bilans jest OK.

    OK, ale wtedy rury sa czyste, a do kranu wplywa FeCl2 ... albo
    czerwony FeCl3, tzn FeCl4-

    Tylko ja mam watpliwosci ... a jesli woda bedzie lekko zasadowa, bo w
    niej bedzie troche CaCO3 i NaHCO3, to nadal beda jony H+ ?

    > OCl- jest silnym utleniaczem i szybciutko redukuje się do Cl-
    > utleniając cokolwiek, na przykład Fe++.

    Tu mialbym podejrzenia ze utlenia Fe, i to doslownie utlenia.

    >Ale chyba dodają tlenek chloru ClO2?

    Nie wiem, od lat sie mowiło ze wroclaw wody nie chloruje, tylko
    ozonuje.

    Potem tylko byla/jest aferka w naszym aquaparku, gdzie instalacja do
    ozonowania jest ... ale zepsuta :-)

    >Ze środowiska, jest praktycznie wszędzie.

    Z naturalnych procesow ?

    J.