    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Date: Tue, 17 Oct 2017 21:31:48 -0500

    "BaSk" <piszcie.sobie.n@berdyczow> wrote in message
    news:59d555fa$0$5155$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale czemu zaraz w dużej ilości? W "dużej ilości" to i w szampanie można
    > się utopić! Ja tam pijam herbatę w ilości jakieś 1/3 szklanki co niecałą
    > godzinę.

    Otóż to.

    > Ale stężenia *czego*?

    Stężenia wszystkiego: cukrów, soli mineralnych.
    Wszystkich tych rzeczy które mogą wpływać na ciśnienie osmotyczne
    między membranami komórkowymi. Tego się ludzie boją.

    > Tytułem próby kupiłem wodę demineralizowaną, oczywiście nie miała atestu
    > spożywczego, więc pamiętać trzeba, że pije się ją na własne ryzyko.

    Nie pisali w jaki sposób demineralizowana?

    > Jednak herbata wychodzi mocniejsza niż z kranówki, bardziej
    > esencjonalna, i aromatyczna. Zaś największą różnicę widać w trzecim
    > parzu: wchodzi nieco tylko mniej "barwny" (smakowo) niż pierwszy z
    > kranowej. A muszę przy tym zaznaczyć, że z kranu mam wodę całkiem
    > przyzwoitą, więc tam, gdzie ona jest kiepska - różnica będzie jeszcze
    > większa.

    Też tak myślę.

    > No ale spożywanie wody demineralizowanej, przeznaczonej do akumulatorów,
    > to jednak pewne ryzyko: niby oczyszczona mocno, ale producent w żaden
    > sposób nie gwarantuje, że nie przeleciało tam coś wrednego, np. (bo ja
    > wiem?) azbest. Wszak z niego da się robić niezłe filtry.

    Raczej odwrócona osmoza.

    > --
    > Powiedzenie oddające ducha Ameryki:
    >
    > "Cokolwiek robisz
    > - rób to dobrze!"

    Nie wiem skąd te pomysły masz o Ameryce :-)