  • Data: 2018-08-21 20:16:55
    Temat: Re: rekordowa Tesla
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-20 o 09:06, Lisciasty pisze:

    > Ale że samo tankowanie benzyny jest tańsze? Czy uwzględniając koszt zakupu
    dupowozu?

    Jeżdżąc takowym nie zauważyłem w budżecie domowym rzucających na kolana
    oszczędności na "tankowaniu". Trochę taniej wychodziło. A doliczając
    koszt zakupu - kalkulacja odstrasza.

    Biorąc pod uwagę jakieś lepsze modele typu Tesla (choć moim zdaniem to
    puszka wykończeniem na poziomie najsłabszej Astry), to już w ogóle
    koszty są absurdalne.

    > Taki nissan jadąc jednostajnie 100km/h powinien zjeść około 10kWh
    > na 100km, dodając do tego straty na ładowaniu i naddatek na przyspieszanie
    > niech to będzie 20kWh czyli 11 zeta w taryfie G11.

    Teraz dodaj do tego 30% na ogrzewanie zimą (klima jest dużo bardziej
    oszczędna). Bez ogrzewania, w ruchu mieszanym - obwodnica/miasto 60-80km
    to max.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek