    From: "1634Racine" <1...@1...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: resize foto + "jakaś" korekcja
    Date: Tue, 5 Aug 2014 16:37:54 +0200

    Bartolomeo in news:lrqo6b$qpv$1@node2.news.atman.pl
    > Jak to się mówi - z gówna bata nie ukręcisz. Szukaj artysty niech to
    > namaluje na podstawie zdjęcia, efekt będzie 10^3 lepszy niż jakakolwiek
    > obróbka automatyczna.
    > Może oczywiście namalować w PS. :)

    a moze przyjmij inny pkt widzenia,to oczywiscie tylko propozycja :):
    masz archiwalne malenkie zdjecie (pierwsza foto), mniej wiecej z 1914 roku,
    (zapewne) robione do owczesnej ksiazeczki wojskowej, nic innego z fotografii
    po czlowieku nie zostalo; nie filozofuj,czy ukrecisz z tego bat, tylko
    tworczo pomysl :) - jak to jakosciowo poprawic, wykonujac przy tym
    drastycznie duzy resize, bo akurat taki jest konieczny. Z ciekawego zadania
    nie spadajmy do rynsztoka, to kazdy potrafi. Nikt nie oczekuje, ze powstanie
    nowa, duza, ladna fotografia, bo to, to potrafi fotograf retuszer ze wsi,
    tam zamaluje,tam zapacka, tam dorysuje, tam obwiedzie konturem i pan jest
    jak z 2014 roku. Chodzi o to, by ze smakiem (co-by-przez-to-nie-rozumiec) -
    zachowujac archiwalny charakter foto - jednak zminimalizowac to, co... no
    jednak szpeci na przyklad twarz - czyli plamistosc, gdy foto juz jest w
    duzym formacie, bo sie owa plamistosc bardzo rzuca w oczy. Dlaczego? Bo jest
    na malenkim oryginale. I bedzie na duzym. Ja jeno pytalem, czy znane sa
    metody jej ograniczenia. A nie, ze foto g....a i chce zeby mi tu zaraz ladna
    fotke z tego zrobic :), z tego, czego nie ma. comprende troche? :)