  • 1. Data: 2014-08-03 15:09:06
    Temat: resize foto + "jakaś" korekcja
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    to jest wyjsciowa foto: 250x260px
    https://www.dropbox.com/s/i4yisebdhjaeva2/a.png
    a to po resize 6x: https://www.dropbox.com/s/utbvwjkkhu56jed/b.png
    resize wykonany w Photozoome, algorytmem s-spline max, byly inne do wyboru,
    ale ten ponoć jest "naj".
    Po resize dodalem lekkie rozmycie...
    Powiekszone jest jakie jest, dla mnie najwazniejsze, ze zminimalizowane
    artefakty. Nie mowie, ze super, ale staralem sie optymalnie, poziom redukcji
    artefaktow jest ustawialny, przyjalem,ze lepiej w tej akurat sprawie
    _raczej_ nie bedzie.

    Pytanie:
    --------
    1. czy ktos z Was potrafi osiagnac lepszy efekt i podpowie - jak? :)
    2. chcialbym koniecznie "jakos" opanowac te "plamiastosc" foto
    powiekszonej, zmiekczenie jeszcze wieksze zdaje sie bez sensu, a innego
    patentu na jej pozbycie sie nie znam...

    _Dokladnie_ten_ sam_problem_ z ta foto (czyli np. likwidacja
    "plamiastosci", to najwazniejsze):

    1386 x 2121 - https://www.dropbox.com/s/x2tiqvj3fq8q34d/c.png
    resize tylko 2x - https://www.dropbox.com/s/03uu9z7uos65rdd/d.png
    (poza analogicznymi operacjami, jak w foto pierwszej, w tej powiekszonej
    dodatkowo w zwyklym irfan "zjechalem" troszeczke z jasnoscia, biel w oryg.
    wypalona za bardzo )

    Jakies podpowiedzi co do tych dwoch fotek? :)
    dzieki.

  • 2. Data: 2014-08-04 11:28:05
    Temat: Re: resize foto + "jakaś" korekcja
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Jakies podpowiedzi co do tych dwoch fotek? :)
    >
    > dzieki.

    ze starej padliny dobrego schabowego sie nie zrobi

    moze byc tylko mniej niesmaczny niz inne

    http://spherapan.vot.pl/d.jpg

    zobacz plugin image doctor - moze ci sie przyda ?

  • 3. Data: 2014-08-04 12:36:29
    Temat: Re: resize foto + "jakas" korekcja
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    XX YY in news:d1c1801e-105d-44a0-b8e6-ef1b81d5e8fd@googlegrou
    ps.com
    > ze starej padliny dobrego schabowego sie nie zrobi
    > moze byc tylko mniej niesmaczny niz inne

    i dokladnie o to chodzi. Przeciez nie o ocene jakosci foto :)

    > http://spherapan.vot.pl/d.jpg
    > zobacz plugin image doctor - moze ci sie przyda ?

    jak to poprawiales? doctorem wlasnie (widze,ze lokalnie poprawiales...)?
    juz,juz, na dobrej drodze...

  • 4. Data: 2014-08-04 12:50:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 4. August 2014 12:36:29 UTC+2 schrieb 1634Racine:
> [...]
    >

    > i dokladnie o to chodzi. Przeciez nie o ocene jakosci foto :)

    > jak to poprawiales? doctorem wlasnie (widze,ze lokalnie poprawiales...)?

    nie, nie doctorem , robilem w PS
    mozna lepiej staranniej - jesli ktos zaplaci.
    mnie interesuje wlasciwie dlaczego oryginal w takim stanie - sam skanowales , czy
    tylko taki istnieje - jedyny slad po czlowieku ?

  • 5. Data: 2014-08-04 13:18:31
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    XX YY in news:c6bc045b-64e1-4367-8a26-0c7492823909@googlegrou
    ps.com
    > nie, nie doctorem , robilem w PS

    jasne, bardzo popularny soft [btw: przeciez nie w irfan :) ]

    > mozna lepiej staranniej - jesli ktos zaplaci.

    popularna wersja wydarzen :)

    > mnie interesuje wlasciwie dlaczego oryginal w takim stanie - sam
    > skanowales , czy tylko taki istnieje - jedyny slad po czlowieku ?

    w tym sensie jedyny,ze tylko taki skan jest do dyspozycji,a poszukiwanie w
    swiecie rodziny, by dala fotke [zapewne podobnie "plamiasta"] i optymalne
    zeskanowanie bedzie drozsze od popularnej wersji wydarzen :)

    [to samo dotyczy drugiej fotki - tyle zostalo i w takiej jakosci po
    czlowieku jednym i drugim]

  • 6. Data: 2014-08-04 14:35:27
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > [to samo dotyczy drugiej fotki - tyle zostalo i w takiej jakosci po
    >
    > czlowieku jednym i drugim]

    druga jest znacznie lepsza, jakosc jest na pewno akceptowalna.

    irfanwiev nie jest programem dobrym do obrobki. jest calkiem fajna , sprawna
    przegladarka , ale obrobka tym jest mozliwa jedynie w zakresie b. podstawowym.

  • 7. Data: 2014-08-04 15:32:29
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    XX YY in news:819cf6a7-36ed-4358-8ec5-3afc6af7d022@googlegrou
    ps.com
    [.....]
    > irfanwiev nie jest programem dobrym do obrobki. jest calkiem fajna ,
    > sprawna przegladarka

    oczywiscie, truizm najprawdziwszy. Ale jak dla mnie - w tym konkretnym
    przypadku - akurat "suwakowe" zejscie z
    wypalonej bieli (troche za bardzo po calosci poszlo, ale...) moze byc i w
    irfan. Wieksze sprawy sa do korekcji i w jednej, i w drugiej foto.

  • 8. Data: 2014-08-05 01:58:41
    Od: "1634Racine" <1...@1...pl>

    XX YY in news:c6bc045b-64e1-4367-8a26-0c7492823909@googlegrou
    ps.com
    [.............]
    > nie, nie doctorem , robilem w PS
    > mozna lepiej staranniej - jesli ktos zaplaci.

    a moze grupe nawiedza ktos, kto _bezplatnie_ podpowie, jak w PS , na dobrym
    poziomie wykonania, "odplamia" sie fotografie? np. te z root posta.

  • 9. Data: 2014-08-05 08:09:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 5. August 2014 01:58:41 UTC+2 schrieb 1634Racine:
> [...]
    >

    > a moze grupe nawiedza ktos, kto _bezplatnie_ podpowie, jak w PS , na dobrym
    >
    > poziomie wykonania, "odplamia" sie fotografie? np. te z root posta.

    nie wiem jaka metoda mozna to njalepiej zrobic. taloe rzeczy robi sie rzadko , tzn
    doswiadczenie jest niemal zerowe . przenosze tylko z innych dtziedzin na zasadzie
    analogii.

    tlo podmienilem , pozostawiajac wplyw starego w kilku procentach , aby to nowe nie
    byllo zbyt sterylne.
    zdjecie powiekszylem do 3000 px i plamkowalem recznie.
    nastepnie pomniejszylem do 1000 px aby narzedzie byo mniej widoczne.
    to mozna zrobic duuuo lepiej jesli sie pooswieci czas. mnie to zajelo jakies 15
    minut.

  • 10. Data: 2014-08-05 16:02:07
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-08-03 15:09, 1634Racine pisze:

> [...]
    > 2. chcialbym koniecznie "jakos" opanowac te "plamiastosc" foto
    > powiekszonej, zmiekczenie jeszcze wieksze zdaje sie bez sensu, a innego

    Jak to się mówi - z gówna bata nie ukręcisz. Szukaj artysty niech to
    namaluje na podstawie zdjęcia, efekt będzie 10^3 lepszy niż jakakolwiek
    obróbka automatyczna.
    Może oczywiście namalować w PS. :)