    From: Lukasz Trabinski <l...@l...wsisiz.edu.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: revDNS dla SDI
    Date: Thu, 26 Sep 2002 19:39:02 +0000 (UTC)

    m...@a...gda.pl wrote:
> [...]

    Myślę, że są małe szanse na zmianę polityki dotyczącej revDNS dla klientów
    SDI.
    Po pierwsze, ktoś w tpnet musiałby się tym stale zajmować[1], podejrzewam,
    że chętnych na zmianę byłoby bardzo dużo.
    Po drugie zmiana wprowadziłaby pewien choas w siecie, w tej chwili na
    przykład, będąc administratorem serwera NEWS w dosyć prosty sposób można
    ustawlić politykę dostępu dla użytkowników SDI. Oczywiście politykę dostępu
    można prowadzić również na podstawie numerów IP, ale jak wiadomo te się
    zmieniają, przybywają nowe itp. - nie każdy ma czas i ochotę na śledzenie tych
    zmian, latwiej jest przyjąć, że to co pochodzi z innego niż znany numer IP lub
    nazwa domeny, jest wysyłane na /dev/drzewo.
    Po trzecie, skąd pewność, że inni providerzy nie zaczną blokować dostępu
    na podstawie numerów IP wyciągniętch z RIPE, wtedy inna nazwa revDNS na
    niewiele ci się zda.
    Po czwarte, nie sądze aby TPSA zmieniła politykę w usłudze, z której jak
    wiadomo powoli próbuje się wycofać.

    Moja propozycja jest taka, abyś w miarę swoich możliwości załatwił sobie u
    znajomego admina lub u kogoś kto zna admina :) "Smart relaying"
    poczty, lub nawet jakiś tunel. (wadą tunelu jest strata prędkości, w związku z
    narzutem na dodatkowe nagłówki IP). Byc może, któryś ISP sprzedaje taką usługę
    za niewielką opłatę?
    Ów post piszę również z SDI, ale jak widać w nagłówku, nic na to nie
    wskazuje. :)

    [1] Można napisać automat, ale to też ktoś musi zrobić :)

    --
    *[ Łukasz Trąbiński ]*
    SysAdmin @wsisiz.edu.pl