  • Data: 2019-10-17 02:11:36
    Temat: Re: "roaming" wifi
    Od: yabba <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16-10-2019 o 10:38, Marek pisze:

    > Masz na myśli jego mesh wspominany wcześniej czy coś innego?

    Mesh to jest jak kolejne AP nie są podłączone kabelkiem tylko poprzez Wi-Fi.
    W Ubiquity, to linia AmpliFi i UniFi Mesh AP:
    https://www.senetic.pl/ubiquiti/amplifi/
    https://www.senetic.pl/ubiquiti/ubiquiti_unifi/unifi
    _mesh_ap/

    System z kilkoma współpracującymi ze sobą AP nazywa się Ubiquiti UniFi:
    https://www.senetic.pl/ubiquiti/ubiquiti_unifi/

    Każdy AP rozpoznaje swoich braci, należących do tej samej sieci, a
    jednocześnie zgłasza obce AP rozgłaszające ten sam SSID. Konfiguracja
    jest trochę nietypowa, bo nie konfiguruje się poszczególnych urządzeń,
    tylko zakłada się kontroler sieci (soft na PC - nie musi być cały czas
    włączony) lub sprzętowy kontroler sieci i na nim ustawia się wszystkie
    parametry. On już rozsyła ustawienia do AP i reszty sprzętu.
    Ma to swoje zalety i wady.

    > Jak te funkcje marketinguje D-link?

    Kilka nazw w zależności od skomplikowania sieci:
    AP Array Manager
    Central WiFi Manager
    Nuclias Connect

    > A skąd AP wie jaki silny sygnał widzi klient? Bo to trochę wszystko
    > przekombinowane. Po co komplikować i dodawać jakieś skomplikowane
    > funkcje oo stronie AP jak  naturalnym się wydaje by klient sam o tym
    > decydował na podstawie progu określanego przez usera. I działało by to z
    > każdym AP a nie jakimiś "specjalistycznym". Proste i logiczne.

    Są standardy 802.11r i 802.11k. Żeby roaming dobrze działał to i AP i
    klient musi być z nimi zgodny. Klient musi wiedzieć, że silniejszy
    sygnał z innego AP z takim samym SSID jest z tej sieci, a nie od
    sąsiada, który przez przypadek nazwał tak samo swoje WiFi.
    Po przełączeniu klienta, sieć musi natychmiast przerzucić strumień
    danych dla klienta do odpowiedniego AP, więc dobrze jakby wiedziała
    gdzie klient chce się udać.
    AP specjalistyczne muszę się porozumiewać z kontrolerem sieci (albo
    pomiędzy sobą), że klient już uciekł na inny AP i co trzeba zrobić z
    danymi, które jeszcze nie zostały do niego wysłane i czekają w pamięci.
    I inne kwestie usprawniające działanie.

    Niespecjalistyczne AP nie wiedzą, że klient przełączył się na sąsiedni
    AP. Dla nich klient się pojawia, znika i pojawia na innym AP jako nowy
    byt. Za każdym razem jest uwierzytelnianie, odpytanie serwera DHCP.

    yabba