    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: rozdzielenie sygnału RS232
    Date: Wed, 06 Jan 2010 00:55:20 +0100

    Adam Dybkowski pisze:

    > Przy kablu łącznie 3,5m bezproblemowo zadziała najprostsze rozwiązanie
    > czyli połączenie drutów (masa i dane z nadajnika do 2 odbiorników).
    > Natomiast dane w drugą stronę możesz podłączyć tylko od jednego
    > urządzenia (jeżeli w ogóle potrzeba).

    Można dać diody na wyjściach Tx (skierowane na zewnątrz) żeby te wyjścia
    nie walczyły ze sobą. Równolegle do diody rezystor np 3kohm. Tak
    spreparowane wyjścia można połączyć równolegle. Może to nie całkiem
    zgodne z zasadami :) ale działa. Oczywiście nie mogą nadawać dwa na raz
    czyli tak jak w RS485.

    MD