  • 1. Data: 2010-01-05 21:19:02
    Temat: rozdzielenie sygnału RS232
    Od: StClaus <s...@a...pl>

    Witam,

    Chciałbym rozdzielić sygnał RS232 do dwóch odbiorników. Czy są jakieś
    zalecenia / porady / przeciwwskazania ku temu? Czy mogę to zrobić prosto
    rozgałęziając każdy z sygnałów? Może jakiś wzmacniacz? Nadajnik to
    skaner kodów posiadający kabel ok. 1,5 m. W tym miejscu nastąpiło by
    rozdzielenie. Odbiorniki to dwa układy logiczne (jakieś mikrokontrolery
    brak dokładnych danych) podłączone przewodami nie więcej niż 2 m.

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i porady.

    stclaus-25

  • 2. Data: 2010-01-05 22:50:59
    Temat: Re: rozdzielenie sygnału RS232
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-01-05 22:19, StClaus pisze:

> [...]
    > rozdzielenie. Odbiorniki to dwa układy logiczne (jakieś mikrokontrolery
    > brak dokładnych danych) podłączone przewodami nie więcej niż 2 m.

    Przy kablu łącznie 3,5m bezproblemowo zadziała najprostsze rozwiązanie
    czyli połączenie drutów (masa i dane z nadajnika do 2 odbiorników).
    Natomiast dane w drugą stronę możesz podłączyć tylko od jednego
    urządzenia (jeżeli w ogóle potrzeba).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-01-05 23:05:26
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Jan 2010 22:19:02 +0100, StClaus napisał(a):

> [...]
    > rozdzielenie. Odbiorniki to dwa układy logiczne (jakieś mikrokontrolery
    > brak dokładnych danych) podłączone przewodami nie więcej niż 2 m.
    Widzialem na wlasne oczy kilka urzadzen drukujacych na jedna drukarke
    przez eia232. Arbitraz dostepu zrobiony przy uzyciu sygnalow (OIDP) DTR/
    DSR. Musielismy do tej sieci dopiac jeszcze zwyklego peceta, wykonawca
    dorobil interfejsik, odcinajacy port peceta od szyny na podstawie tychze
    sygnalow.

    Zawsze tez mozesz dac konwertery eia232-eia485 :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 4. Data: 2010-01-05 23:55:20
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > czyli połączenie drutów (masa i dane z nadajnika do 2 odbiorników).
    > Natomiast dane w drugą stronę możesz podłączyć tylko od jednego

    Można dać diody na wyjściach Tx (skierowane na zewnątrz) żeby te wyjścia
    nie walczyły ze sobą. Równolegle do diody rezystor np 3kohm. Tak
    spreparowane wyjścia można połączyć równolegle. Może to nie całkiem
    zgodne z zasadami :) ale działa. Oczywiście nie mogą nadawać dwa na raz
    czyli tak jak w RS485.

    MD

  • 5. Data: 2010-01-06 12:21:46
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jaroslaw Berezowski schrieb:

> [...]
    > DSR. Musielismy do tej sieci dopiac jeszcze zwyklego peceta, wykonawca
    > dorobil interfejsik, odcinajacy port peceta od szyny na podstawie tychze

    Jeżeli masz dostęp do tych układów logicznych (znaczy robisz do nich
    oprogramowanie) to możesz połączyć wszystko w szereg, czyli RX jednego
    urządzenia do TXa następnego. Oba ustrojstwa muszą robić echo.

    Waldek

  • 6. Data: 2010-01-06 20:02:52
    Od: StClaus <s...@a...pl>

    Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > oprogramowanie) to możesz połączyć wszystko w szereg, czyli RX jednego
    > urządzenia do TXa następnego. Oba ustrojstwa muszą robić echo.

    Witam,
    komentarz do wszystkich którzy już zdążyli mi odpowiedzieć, za co dziękuję.
    Może niezbyt jasno to opisałem. Nadajnik jest jeden. Odbiorniki dwa,
    więc nie nastąpi sytuacja jaką Mario się obawia iż oba zaczną nadawać.
    Do obu układów odbiorników nie mam dojścia. Właściwie jedyny punkt
    wejścia jest to wtyk ze skanera do jednego z urządzeń. Z tego miejsca
    muszę "ukraść" sygnał na drugie urządzenie. Są to dwa urządzenia,
    robiące dwie różne rzeczy w zależności od odczytanego kodu (ale robiące
    to równocześnie i niezależnie i nie wysyłające nic w druga stronę, jak
    to domyślił się Adam)

    Schematycznie (pewnie się rozjedzie w zależności od czcionki)
    /---------- odbiornik 1
    nadajnik<
    \---------- odbiornik 2

    Pierwotnie chciałem tak jak Adam sugeruje równolegle połączenie drutów,
    lecz właśnie obawiałem sie zakłóceń transmisji. Może najlepiej
    (najtaniej) spróbuję połączyć i zweryfikuję empirycznie...

    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi,

    śnieżnie pozdrawiam,
    stclaus