    From: StClaus <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: rozdzielenie sygnału RS232
    Date: Wed, 06 Jan 2010 21:02:52 +0100

    Waldemar Krzok pisze:

    > Jeżeli masz dostęp do tych układów logicznych (znaczy robisz do nich
    > oprogramowanie) to możesz połączyć wszystko w szereg, czyli RX jednego
    > urządzenia do TXa następnego. Oba ustrojstwa muszą robić echo.
    >
    > Waldek
    Witam,
    komentarz do wszystkich którzy już zdążyli mi odpowiedzieć, za co dziękuję.
    Może niezbyt jasno to opisałem. Nadajnik jest jeden. Odbiorniki dwa,
    więc nie nastąpi sytuacja jaką Mario się obawia iż oba zaczną nadawać.
    Do obu układów odbiorników nie mam dojścia. Właściwie jedyny punkt
    wejścia jest to wtyk ze skanera do jednego z urządzeń. Z tego miejsca
    muszę "ukraść" sygnał na drugie urządzenie. Są to dwa urządzenia,
    robiące dwie różne rzeczy w zależności od odczytanego kodu (ale robiące
    to równocześnie i niezależnie i nie wysyłające nic w druga stronę, jak
    to domyślił się Adam)

    Schematycznie (pewnie się rozjedzie w zależności od czcionki)
    /---------- odbiornik 1
    nadajnik<
    \---------- odbiornik 2

    Pierwotnie chciałem tak jak Adam sugeruje równolegle połączenie drutów,
    lecz właśnie obawiałem sie zakłóceń transmisji. Może najlepiej
    (najtaniej) spróbuję połączyć i zweryfikuję empirycznie...

    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odpowiedzi,

    śnieżnie pozdrawiam,
    stclaus