    From: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: rozlaczanie polaczenia
    Date: Sun, 31 Oct 2010 02:10:26 +0200

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnicp4b6.ae7.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Ja to nawet nie wiem co to te momenty AbB+ i AbB-, a pisałem o
    > czasach,

    Źle powtórzyłeś.
    Podniesienie mtf. przez AbB, oraz położenie mtf. przez AbA. Stąd
    odpowiednio + i -.

    > kiedy rachunki za telefon wystawiany były na podstawie fotografii
    > szafy
    > z elektromechanicznymi licznikami rozmów (impulsów). Wtedy do takich
    > rzeczy chyba żadnej żyły wrotnej (czy jak jej tam) nie mieszano.

    Żyła wrotna to w medycynie,
    http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBy%C5%82a_wrotna
    Do zrozumienia w czym rzecz, musiałbyś zapoznać się przynajmniej trochę
    z urządzeniami łącznicy Strowger.
    W dużym skrócie - Strowger zestawia lokalne tróżyłowo. Dwie żyły
    rozmówne i trzecia - próbna, która pełni również funkcje podtrzymujące i
    wykorzystywana jest do uruchamiania licznika. Bateria licznikowa, w
    przeciwieństwie do centralowej, ma uziemiony minus, jej potencjał służy
    do uruchamiania liczników, które mają na wejściu diodę, zapobiegającą
    uruchomieniu licznika przez niższy potencjał. Druga końcówka licznika
    jest umasiona. Co za tym? ano to, że przez krótką chwilę, między jedną z
    żył rozmównych, a żyłą próbną, jest napięcie 100V.Ale to już szczegół.
    Schemat - najlepiej, jakbyś dorwał schemat WL-a, czy jakiejś translacji
    międzycentralowej.

    Liczniki - tak, na aparat zakładało się ramkę, aby w obiektywie była
    jedynie nasza żądana setka liczników, cykało, wywoływało (może i dla
    celów dokumentacyjno-reklamacyjnych? I reeeęęcznie pewnie klepało w
    kalkulatory, bo o technologię OCR PJO-PPTiT nie podejrzewam... Skanery
    może były, bębnowe, ale aparatów cyfrowych to chyba nie... :)

    --
    ((o))
    ((+))