    From: zibis <z...@W...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: rozważania nt obiektywów w kompaktach Panasonic
    Date: Tue, 21 Apr 2009 17:46:29 +0200

    W dniu 20/04/2009 10:16, Mateusz Ludwin pisze:

    > A to nie jest literówka? Po co mieliby wypuszczać drugi kit?

    jaka literówka, o co Ci chodzi?
    do G1 oferowane są obiektywy:
    28-90mm/F3.5-5.6 i 90-400mm/F4.0-5.6
    a GH1 ma być oferowany z 28-280mm/F4.0-5.8

    > Nie, bo ten obiektyw jest malutki. To co podałeś to tylko ekwiwalent po
    > przeliczeniu na 35mm.

    nie bardzo to rozumie.. jakie przeliczenie?
    przeliczam ogniskową na 35mm, co ma do tego wartość jasności obiektywu??

    > Przecież jak przeskalujesz obiektyw to jego jasność się nie zmieni.
    > Przeczytaj definicję F.

    no tu dalej nie rozumie o co chodzi..

    > Obiektyw ma naprawdę fajny. Ale...

    > .... no właśnie. LX3 niby sobie nieźle jak na kompakty radzi z gorszym
    > oświetleniem, ale to i tak jest tragedia w porównaniu z lustrzankami. Co
    > z tego, że w cieniach szum nie jest tak wielki jak w innych kompaktach,
    > jeśli te cienie są praktycznie pozbawione kolorów? Wychodzi taka
    > brunatna papka.

    no dobrze, lustrzanki są 'The Best', ale ja LX3 nie porównuje z
    lustrzankami, tylko z aparatami o podobnych rozmiarach..
    w grę wchodzą:
    Panasonic TZ7 - wszystko fajnie, ale brak manuala, a w moim A510 czasem
    mi sie przydawał :)
    Panasonic FX150 - tu na grupie jedna osoba poleca go, jako lepsze wybór
    od LX3, ale ja nie bardzo wiem dlaczego.. :)
    Panasonic FX550 - już ten model wydaje mi sie znacznie lepszym wyborem
    niż 150..
    Samsung WB500 (lub 550) - czytając jego dane techn, to nie wiem czy nie
    byłby lepszy niż TZ7.. jednak tu też brak nastaw manualnych..
    Canon SX200 - niestety odpada, głównie z powodu mniej szerokiego kąta
    niż rywale(28mm vs 24(25)mm, b.wolnego zooma, no i tego przedziwnego
    patentu z lampą błyskową..

    > Dokładnie tak. Naprawdę fajne w LX3 jest to, że ten obiektyw ma nie
    > tylko F2, ale też stabilizację. I przez to jest jedynym _kompaktem_
    > którym można robić zdjęcia wieczorem i w świetle sztucznym. Ale i tak
    > lustrzanka będzie tu znacznie lepsza.

    jak już napisałem, nie szukam lustrzanki, tylko aparatu małego, ale
    takiego który właśnie będzie się najlepiej spisywał również i w takich
    warunkach jak wymieniłeś..