  • Data: 2010-09-17 01:33:33
    Temat: Re: rzadkie dane do układu równań liniowych
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 16 Wrz, 07:11, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Skoro taka jest struktura zadania, widac, tak być musi:)
    > Od biedy mozna sie zastanawiać nad usunieciem
    > niektorych kolumn (rownowaznie, pewne parametry
    > stale zero), ale ni ma wielkiej potrzeby jesli godzimy
    > sie na niejednoznacznosc parametrow.
    Racja, można rozwiązanie przesuwać po prostopadłym
    wektorze.

    > Oszacowanie na ilosc operacji w celu pojedynczej
    > poprawki zgadza sie. Ale z tym excelem to dowcip rozumiem;)
    Tzn nie zamierzam w excelu przechowywać 10^9 danych ;)
    Chodziło mi tylko i wyłącznie o poprawność/skuteczność wzoru
    na poprawkę parametru w kolejnych iteracjach.

    > Ja wole za podstawową jednostke mieć sprasowany wektor
    > kolumnowy macierzy A (a nie wierszowy) wiec mam
    > 10^6 rekordow po średnio 10^9/10^6*4 wartosci.
    > Dzieki temu mam wszytko na widelcu.
    Na razie też nie widzę nic lepszego jak spakowany
    wektor kolumnowy.

    > Wesja dość robocza, duzo smieci.  Wiecej czasu poswieca
    > na wygenerowanie odpowiedniej postaci danych (w jezykach
    > blisko bebechow nie bedzie to problemem) niz na same obliczenia.
    >
    > 'Dokłaność' 10^-10, wykonal 25 duzych iteacji
    > (tu panuje duzy rozrzut) w minute.
    >
    > Dla N=1000; M=100000; 5 sekund.
    Napiszę zaraz prototyp w C i zobaczymy.

    > PS. byly jakies serwisy do umieszczania kodu,
    > oczywiscie zapomnailem i nie moge znalesc..
    Może chodzi o ten serwis:
    http://pastebin.com/

    Pozdrawiam i dzięki serdeczne