    Subject: Re: "sieciofilski" kabelek ;-)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Dupek Żołędas <s...@g...com>
    Date: Sun, 2 Aug 2015 09:35:11 +0200

    W dniu 27-07-15 o 10:51, ACMM-033 pisze:

    > PS. Nawiązując do kabli SP-DIF 75 ohm - myślałem, że kabla antenowego po
    > 16PLN za metr nic nie przebije, a tu proszę... pewnie jakbym zastosował
    > do nadawania przez radio, to elektrony z anteny wylatywały by bardziej
    > uporządkowane, z polaryzacją stawiającą się w opozycji do zakłóceń,
    > dzięki czemu lepiej by się łowiło de-iks-y... pardon, za mało
    > snobistycznie brzmi... di-eks-y.

    Mam przyjaciela, zresztą Anglika, faceta wprost wybitnego w kwestii ham
    radio.
    Najlepsze cewki nawija na rurach kanalizacyjnych z PCV.
    I osiąga na nich łączności, a to z Antarktydą, a to z wyspami Hula-Gula.
    Wzmacniacze robi sam oczywiście.Na starych wojskowych lampach.
    Za zasilacze robią stare zasilacze z PCetów, które namiętnie kolekcjonuje.
    Lubił też chodzić po podwarszawskich lasach.
    Bo tam było najwięcej starych telewizorów z pierwszorzędnymi rdzeniami
    ferrytowymi do wyjęcia.