eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikasilnik elektryczny ntg ? › Re: silnik elektryczny ntg ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.xs4all.nl!newsf
    eed7.news.xs4all.nl!85.12.16.69.MISMATCH!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.x
    lned.com!peer02.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.fr7!futter-mich.highwin
    ds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neo
    strada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <5b0ae8f0$0$617$65785112@news.neostrada.pl>
    <pef8og$mb0$1@node2.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <pef8og$mb0$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: silnik elektryczny ntg ?
    Date: Mon, 28 May 2018 10:34:31 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 41
    Message-ID: <5b0bbf19$0$679$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.4.7.90
    X-Trace: 1527496473 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 679 83.4.7.90:64413
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2637
    X-Received-Body-CRC: 2053071384
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:732483
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:pef8og$mb0$...@n...news.atman.pl...
    >Jednofazówki takie wredne są niestety.
    >Jak nie są obciążone to grzeją się strasznie, jak obciążysz, to
    >trochę mniej, dziwne, ale tak obserwujemy.
    >Mieliśmy serię silników 0.12kW z wyłącznikiem termicznym. Nie byliśmy
    >w stanie ich używać w maszynach, bo pracowały praktycznie bez
    >obciążenia i termiki wywalały.
    >Obecnie wszędzie idą 3 fazowe i problem z głowy (poza podłączeniem
    >maszyny).

    Ale skad sie to bierze ?

    Bo tak idac za liczbami kolegi ... prad znamionowy 7.8A, przy 1.1kW
    powinno byc 4.7A, cos fi =0.61 ... czy nie troche za duzo ?

    Ale jemu bez obciazenia plynie 5.8A, niewiele mniej niz znamionowy ...
    no, skoro silnik temperature wytrzymuje, to grzechem byloby dac
    grubszy drut :-)
    Ale taki sam grzech bylby w 3f :-)

    Tych 5.8A^2 razy 2.4 ohm = 80W. Moze 120, skoro drugie uzwojenie ma
    wieksza rezystancje.
    Daleko od 530W ... zakladajac, ze miernik dobrze mierzy, choc
    wentylowany silnik to chyba faktycznie tych 500W ma, skoro taki
    goracy.

    I co - 3f ma grubszy drut ? Raczej taki sam troche duze straty, nawet
    tych 80W.
    Chyba, ze przy 3f to mamy powiedzmy 2A na faze, i kwadrat robi swoje.

    W klatce takie straty?
    Jak pomyslec ... wektor pola pewnie jakis eliptyczny, pulsuje w
    amplitudzie, pulsuje w fazie, klatke moze grzeje bardziej.

    Moze jednak ten silnik trzeba inaczej podlaczyc ?

    No coz, dzis dzien roboczy, telefon w dlon ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: