    From: "michal" <m...@n...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silnik elektryczny ntg ?
    Date: Mon, 28 May 2018 20:47:01 +0200

    Użytkownik "michal" <m...@n...com.pl> napisał w wiadomości
    news:5b0ae8f0$0$617$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam.
    > Mam pytanie odnosnie silnika lektrycznego produkcji firmy besel,
    > konkretnie SEMh 90-4L(nowy nie używany z sklepu). Silnik jest jednofazowy
    > na 230V, 1.1kW, 7.8A prad znamionowy sprawnosc 67%.
    > Problem jest taki ze po podlaczeniu zgodnie z opisem w puszce zaciskowej
    > bez obciazenia silnik pobiera okolo 530W mocy czynnej,
    > przy czym prad jest rowny podawanemu w katalogu czyli 5,8 A i po około 15
    > minutach pracy silnik ma około 80 C i nie da się go dotknąć.
    > (temperatura otoczenia komfortowe 23 stopnie, przewietrznik wydaje się
> [...]
    Sam sobie odpisze dla ciekawych.
    Besel twierdzi ze to normalne i teraz takie robia. Tak mi powiedzieli przez
    telefon.
    Podobno sie moze do 100 stopni zagrzac, tu mnie ciekawi co na to CE ze o
    innych normach nie wspomne. Ale nie bede dociekal.
    Zachecony tymi zapewnieniami wlaczylem go na godzine i sie nie spalil. Mimo
    wszystko na przyszlosc trzeba zaczac od sprawdzenia sprawnosci, bp uwazam
    ze to jednak przesada.
    pozdrawiam.
    michal m.