    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: słabebiałepodświetlenie
    Date: Thu, 28 Jan 2010 23:26:32 +0000 (UTC)

    Tmek napisał:

    > Przespales.
    > Idz uzupelnic braki.

    Warto uzupełniać? Teraz to już chyba wszystko będzie cyfrowo.
    Mnie zastanawia co innego. Podwójna prędkość migawki, to mniej
    światła, sumarycznie krótszy średni czas wyświetlania obrazu,
    ale dla oka lepiej -- fizjologia taka. Czy nikt nie pokusił
    się o zbudowanie projektora całkowicie pozbawionego migotania?
    To jest realizowalne -- potrzebna jest taśma ze zdublowanymi
    klatkami i dwa układy optyczne pracujące na zmianę lub nawet
    "na zakładkę". Dystrybucja filmu dwa razy droższa, ale efekt
    (przynajmniej teoretycznie) dużo lepszy. Ludzie zawsze są
    skłonni zapłacić każde pieniądze za różne bajery.

    --
    Jarek