  • Data: 2017-11-21 11:33:58
    Temat: Re: softstart dla zasilaczy impulsowych ?
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-18 o 17:17, sundayman pisze:
> [...]
    >
    > Jak to typowa przetwornice, pobierają one przez krótki czas (kilka ms)
    > prąd rzędu nawet kilku A. Co dla 10 szt. może dać kilkadziesiąt A.
    >
    > No i tu jest kłopot - obawiam się o triak - może nie wytrzymać tego
    > impulsu. Używam BT139B - on ma co prawda "non-repetitive peak onstate
    > current" aż 155A, ale jakoś temu parametrowi nie ufam :)
    >
    > Zastanawiam się więc, jak ograniczyć ten impuls.
    > W tej chwili listwa jest załączana triakiem "w zerze", co daje jedynie
    > łagodniejsze narastanie tego impulsu, bo bez tego pik jest bardzo szybko
    > narastający, co pewnie jest jeszcze gorzej.
    I to powinno wystarczyć.

    > A gdyby tak spróbować włączać z "softstartem" PWM ?
    > Ponieważ ten impuls jest krótszy niż jedna połówka 230V, to musiałoby
    > się to odbywać w zakresie tej jednej połówki przebiegu zasilania.

    Nie, powiem Ci jak to robią inni, w falownikach gdzie też jest bateria
    kondesatorów,
    tak do 20kw mocy układ startowy to opornik i przekaźnik, tak jest 90%
    falowników które naprawiałem zrobionych, te większej mocy mają sterowany
    prostownik tyrystorowo diodowy. Więc jak się obawiasz to daj wspólny
    jeden ukłąd na wszystkie listwy z opornikiem ograniczającym udar na te
    około 100A do niego jakiś przekaźnik na 20A
    i to powinno Ci wystarczyć.

    --
    Pozdr
    Janusz