    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: sortowanie
    Date: Sun, 14 Oct 2012 14:23:02 +0200
    <b...@g...com>
    <c...@g...com>
    <k5cs8t$bkr$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <k5e2d2$jgh$1@node2.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <k5e5co$iip$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <k5e6pg$jti$1@node1.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <k5e99u$q1m$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>

    W dniu 2012-10-14 14:09, kenobi pisze:

    > hehe, uzywam wielu nazw, sam kasperski

    Nazwy są po to, aby komunikować się z innymi.
    Jeśli nazwa nie dekoduje się u rozmówcy,
    nie jest nic warta.

    > nazywa to sortowaniem liniowym, (mozna tez
    > mowic sortowanie przez histogram itp)

    A można mówić magic harry potter sort. Tylko po co.

    > nie jestem pewien zreszta czy ten counting
    > sort to zupelnie to samo; zliczac mozna

    To samo.
    http://city17.ca/out.of.print.book.pdf
    Tylko gośc zupełnie poważnie mówi o gigabajtach
    RAMu sortując inty.

    > roznie a to jest specjalny sposob na
    > gruncie kodu - wcale nie twierdze ze to jest
    > unikalny sposob kasperskiego jest to jednak
    > jedna z nie bardzo znanych metod gdy tymczasem
    > daje ona kopa w dpe wszystkim innym algorytmom

    Jest to jeden z najpowszechniej znanych algorytmów,
    jest w każdej książce do "ASD" i uczą go na każdym
    kursie 'algorytmiki'.

    Jest bardzo ważnym przykładem, bo mówimy 'Sortując
    przez porównania nie da się zejść poniżej log_2 (n!)
    ~ n log[n] porównań. Dowód:[...] Ale jeśli posortujemy
    inaczej, nie porównując par elementów, to ograniczenie
    nas nie dotyczy, zobaczcie: [i to countsort]'.

    BTW. Sortowanie przez porównanie działa na dowolnych
    obiektach. Sortowanie przez zliczanie/pozycyjne
    potrzebuje tym więcej przebiegów, im dłuższe w zapisie
    bitowym są dane. Ostatecznie, jeśli sortujemy n liczb
    z zakresu np 0-100n, zlozonośc asymptotyczna spowrotem
    jest n log[n]. W przyrodzie nic nie ginie;)

    Korzyść i przyspieszenie wynika z tego, że dane
    spałniają pewną własność. Tutaj, mają mały zakres.
    podobnie, jeśli potrafimy powiedzieć coś o ich,
    rozkładzie, potrafimy sortowac liniowo (w sensie czasu
    oczekiwanego) za pomocą kubełków.

    BTW Obstwiałbym, że więcej osób zna to sortowanie przez
    zliczanie niż postać Kaspersiego.

    pzdr
    bartekltg