  • Data: 2017-11-17 01:30:30
    Temat: Re: spawałem dzisiaj diody
    Od: SnCu <t...@e...ca> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-16 o 10:23, J.F. pisze:
    > Użytkownik "SnCu"  napisał w wiadomości grup

    > sam akumulator powinien to stlumic i to calkiem dobrze.

    Dla prądów w.cz., bo chyba tak należy traktować zakłócenia spawalnicze,
    ogniwo kwasowe zachowuje się jak kondensator - nie stłumi, tylko odbije.
    Efekt tym mocniejszy, im starszy akumulator.

    Dlatego właśnie akumulator to może być dobre miejsce do przyłączenia
    tłumika przepięć.

    Zresztą napisałem ogólnie "warystor", ale jak się teraz zastanowiłem, to
    raczej transil z uwagi na czas reakcji.