  • 1. Data: 2013-11-06 14:30:04
    Temat: standardowo: kto ma pierwszeństwo
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    Sprawa teoretycznie dość oczywista. Wyjazd z parkingu, skrzyżowanie
    takie o: http://goo.gl/maps/mOYAS - jadący na wprost jadą, wyjeżdżający
    spod sklepowego parkingu czekają.

    Na 1. rzut oka sprawa jasna. ALE jednak mam (małe) wątpliwości. Otóż ta
    prosta droga na którą się wyjeżdża z parkingu spod Lidla, to droga
    osiedlowa, wyraźnie oznaczona D-46 "Droga Wewnętrzna" oraz D-40 "Strefa
    zamieszkania". Parking do strefy zamieszkania nie należy. A wyjeżdżając
    z dr. wewnętrznej należy ustąpić pierwszeństwa... Itd.

    Co o tym myślicie?
    pwz

  • 2. Data: 2013-11-06 14:50:38
    Temat: Re: standardowo: kto ma pierwszeństwo
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello pwz,

    Wednesday, November 6, 2013, 2:30:04 PM, you wrote:

> [...]
    > zamieszkania". Parking do strefy zamieszkania nie należy. A wyjeżdżając
    > z dr. wewnętrznej należy ustąpić pierwszeństwa... Itd.

    Jak wyjeżdżasz z parkingu, to włączasz się do ruchu i musisz ustąpić
    wszystkim.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-11-06 16:09:06
    Od: pwz <p...@o...eu>

    > Jak wyjeżdżasz z parkingu, to włączasz się do ruchu i musisz ustąpić
    > wszystkim.

    No przecież wiem. Moja wątpliwość bierze się stąd, że wyjeżdżając
    włączasz się do ruchu, ale w drogę wewnętrzną...
    pwz

  • 4. Data: 2013-11-06 17:36:28
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 6 listopada 2013 16:09:06 UTC+1 użytkownik pwz napisał:

    > No przecież wiem. Moja wątpliwość bierze się stąd, że wyjeżdżając
    >
    > włączasz się do ruchu, ale w drogę wewnętrzną...
    >
    > pwz

    Poszukaj w kodeksie jak nie będzie jakiegoś szczególnego uregulowania to działają
    zasady ogólne.

  • 5. Data: 2013-11-06 22:17:03
    Od: "Domkos" <n...@n...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamieszkania". Parking do strefy zamieszkania nie należy. A wyjeżdżając z
    > dr. wewnętrznej należy ustąpić pierwszeństwa... Itd.

    O tym myśli PoRD.
    Art. 17, ust. 2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany
    zachować
    szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
    uczestnikowi ruchu.

    Czyli wyjeżdżając z parkingu na drogę musisz ustąpić pierwszeństwa.