  • 31. Data: 2009-06-12 08:45:41
    Temat: Re: swiadome NTG - samochod - jazda bokiem
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 10.06.2009 Leszek Karlik <l...@h...pl> napisał/a:
    > On Wed, 10 Jun 2009 07:24:52 +0200, Tytus z Fabryki
    ><f...@0...pl> wrote:

    > Na zdrowy rozsądek to chciałem napisać dokładnie to samo, ale postanowiłem
    > chwilę poguglać i nie znalazłem żadnych informacji że przy kolizji z boku
    > pasy nie działają - z tego, co wyguglałem pasy bezpieczeństwa akurat
    > zmniejszają poziom obrażeń przy uderzeniu w bok pojazdu.

    Pas bezwładnościowy zablokuje się przy przeciążeniach bocznych, także
    przy dachowaniu czy ostrym hamowaniu.
    W środku jest kulka, która jak wypadnie ze swojego
    gniazda to blokuje zapdkę pasa. W niektórych pasach zabezpieczenie
    działa na tyle czule, że jak auto postawisz z dużej górki, to pasa nie
    wyciągniesz :)
    Oczywiście jest jeszcze drugie zabezpieczenie - siła odśrodkowa przy
    szybkim wyciąganiu pasa ze zwijarki, no i oczywiście nie wiem, czy
    wszystkie pasy bezp. mają taką samą konstrukcję co rozbierane przeze
    mnie :)

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia

  • 32. Data: 2009-06-12 12:55:33
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "kocyk" <k...@Z...pl> napisał

    > Byzydura.

    Bzdura ze byzydura. Zainteresuj sie np. pewnym modelem
    Toyoty LC i klopotami z jego homologacja. M.in z powodu
    wzdluznych laweczek z tylu. Nie bede tego tu rozwijal
    dalej, bo to NTG

    --
    Hinek

  • 33. Data: 2009-06-15 13:02:40
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "kasior" <u...@g...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...
> [...]
    > przekonaliscie mnie :)
    > dzieciaki pojada tylem - najbezpieczniej. i jednak najwygodniej ;)
    >
    > pozdrawiam
    > Kasior
    >
    > PS: delimiter se poprawie, obiecuje. jak zasubskrybuje znowu. po
    > wakacjach ale.
    > PPS: Kasior moze byc ewentualnie chamka, chamem nie bedzie nigdy.
    > PPPS: moglam napisac posta, ze motocyklisci z wygnania chetnie zobacza
    > starych znajomych przy okazji wakacji w PL, a w post scriptum zapytac
    > o te durne siedzienia :D ale mogloby nie byc tej atmosferyyyyyy.....

    Bez konkretow latwo sie minac - kiedyz to i na jak dlugo macie zamiar
    przydriftowac do Polska?
    PeeS 1 Jeszcze nie widzialem by 2% uderzylo do glowy ;)
    PeeS 2 Wezcie puszke wazeliny dla TWA ;)
    PeeS 3 Wiedzialem ze nie wytrzymasz.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki
    weFAQ&v=qvj