  • Data: 2017-10-06 15:33:22
    Temat: Re: świetlówki t5 - sterowanie pilotem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    .
    >Ano prawda - LEDy jak LEDy - aby świeciło porównywalnie z "normalnym"
    >oświetleniem potrzeba ich mnóstwo.

    I tak, i nie.
    Sa jakies COB o niewiarygodnej mocy ... ale wiekszosc konsumenckich
    wyrobow to ma jednak moc niezbyt duza.
    Tym niemniej takie o swietle porownywalnym z zarowka 100W sie
    pokazaly.

    >Niedawno miałem dylemat: W domu ciemno, więc zainstalowałem
    >świetlówki.
    >"Elektroniczne" oczywiście, bo innych teraz nie sposób już kupić. I
    >było
    >jasno, przyjemnie i w ogóle super... Przez 4 miesiące. Potem
    >świetlówki
    >(a dokładniej chińskie startery w nich zawarte) poprzepalały się
    >jedna za

    ale jakie swietlowki - rurowe ?
    Masz na mysli starter/balast w oprawie ?

    >drugą i pojawił się problem: co robić? Instalowanie nowych podobnych
    >obudów odrzuciłem, bo to dość upierdliwe jest a nie mam zamiaru bawić
    >się
    >w to co pół roku. Sprawę rozwiązałem tak, że wydłubałem startery z
    >obudów, i podłączyłem końcówki gniazd bezpośrednio pod 230V. Same
    >rury
    >zastąpiłem takim wynalazkiem:
    >https://www.amazon.fr/gp/product/B016WBN2SM/ref=oh_
    aui_detailpage_o09_s00
    >I póki co (minął rok) jest pięknie. Do tego spokój psychologiczny -
    >nawet
    >jeśli to LEDowe ustrojstwo padnie, to żaden problem. Wykręcam z
    >obudowy i
    >wstawiam nowe, bez kolejnego grzebania w instalacji.

    I cos takiego sugerowalem, ale musze przyznac, ze wybor jakby mniejszy

    tu w parametrach: 120cm, 18W, 810 lm.
    60cm 9W ... tez 810lm, ale mysle, ze jednak 400 lm. I ciemno, albo
    trzeba ich spora ilosc.

    http://www.auralum.com/product/60cm-9w-t8-led-led-ro
    hre-weis-60006500k-copy/
    tu pisza 2100 lm, ale to jest kompletnie niewiarygodne :-)

    https://brilum24.pl/pl/p/Tuba-LEDline-T8%2C-60cm%2C-
    8W-/2772
    10W 680 lm

    Wiec kierunek ciekawy, ale kto znajdzie taka 1500 lm ?

    a z drugiej strony np
    https://brilum24.pl/pl/p/Oprawa-wbudowana-XELENT-60%
    2C-50W/2370
    panel 60x60 cm, 50W, 3800 lm, jesli lumeny nie sa chinskie - dwa takie
    i mamy jasno.

    Ale kolega ma piekna lampe :-)

    Za to w tej lampie trzy takie sie zmiescza ... ale moze lepiej od razu
    4 :-)
    https://brilum24.pl/pl/p/Plafoniera-VARNAPLUS%2C-24W
    /2985

    J.