  • 1. Data: 2017-10-04 09:52:59
    Temat: świetlówki t5 - sterowanie pilotem
    Od: ww <w...@o...pl>

    Witam. Mam w salonie lampę z 2 świetlówkami T5. Kupiłem najmocniejsze
    świetlówki jakie są dostępne ale jest po prostu ciemno. I myślę czy
    nie próbować tam dołożyć 2 kolejnych. Ale żeby nie było za prosto to
    chciałbym mieć regulację jasności (po prostu włączone 2, 3 lub 4
    świetlówki). Nie została przewidziana pod to instalacja elektryczna
    więc pójdę pewnie w sterowanie małym pilocikiem z gatunku takich:

    http://www.ebay.com/itm/IR-Receiver-Module-Wireless-
    DIY-Kit-for-Arduino-Infrared-Remote-Control-Module-/
    182424655131?epid=1461375051&hash=item2a795b551b:g:5
    MIAAOSw~OdVb7ir

    I teraz pytanie: iść w przekaźniki czy triaki? Spodziewać się
    problemów związanych z rodzajem obciążenia? Np sklejanie
    styków przekaźnika, palenie triaków? Z czego to najłatwiej
    a zarazem bezpiecznie zasilać? Interesuje mnie raczej zasilanie
    z sieci.

    Macie jakieś ciekawe pomysły i porady?

  • 2. Data: 2017-10-04 10:52:48
    Temat: Re: świetlówki t5 - sterowanie pilotem
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Macie jakieś ciekawe pomysły i porady?

    http://www.zamel.pl/produkty/stiro-sterowanie-radiow
    e/urzadzenia-zdalengo-sterowania-stiro/rws211cn

  • 3. Data: 2017-10-04 11:07:02
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 10:52, sirapacz pisze:

    > http://www.zamel.pl/produkty/stiro-sterowanie-radiow
    e/urzadzenia-zdalengo-sterowania-stiro/rws211cn

    Dzięki. Ale mimo wszystko chciałbym się pobawić i spróbować to zmontować.

  • 4. Data: 2017-10-04 12:01:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Witam. Mam w salonie lampę z 2 świetlówkami T5. Kupiłem najmocniejsze
    >świetlówki jakie są dostępne ale jest po prostu ciemno.

    Wywalic, zainstalowac LED ? :-)

> [...]
    -DIY-Kit-for-Arduino-Infrared-Remote-Control-Module-
    /182424655131?epid=1461375051&hash=item2a795b551b:g:

    To dopiero cwiercprodukt, a sa gotowe, zobacz np system RSL.
    A moze poszukac jakiegos balastu elektronicznego z regulacja.

    Wydaje mi sie, ze kiedys Govena podobne sprzedawala/robila, ale teraz
    widze juz tylko LED ... a nie, sa

    http://govena.com/pl/produkty/zrodla-led/swietlowki-
    energooszczedne/sciemnialne/

    tylko ze to E27.

> [...]
    >styków przekaźnika, palenie triaków? Z czego to najłatwiej
    >a zarazem bezpiecznie zasilać? Interesuje mnie raczej zasilanie

    Triaki z obciazeniem indukcyjnym moga cuda wyprawiac ... ale jak masz
    procesor, to i wysterowac mozna przyzwoicie.

    ale swietlowki niezbyt lubia sciemnianie (ha ha - Govena to jakos
    zrobila)

    Sa tez "swietlowki LED", jakby jeszcze udalo sie sciemnialne znalezc.

    J.

  • 5. Data: 2017-10-04 12:30:11
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 12:01, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ww"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Wywalic, zainstalowac LED ? :-)

    Nie chce nic wywalać.

> [...]
    >>

    > To dopiero cwiercprodukt, a sa gotowe, zobacz np system RSL.
    > A moze poszukac jakiegos balastu elektronicznego z regulacja.

    Ja wiem co to jest. Nie chce gotowego. Chciałbym się tym pobawić.

    > Wydaje mi sie, ze kiedys Govena podobne sprzedawala/robila, ale teraz
    > widze juz tylko LED ... a nie, sa
    >
    > http://govena.com/pl/produkty/zrodla-led/swietlowki-
    energooszczedne/sciemnialne/

    Nie chodzi mi o ściemnialne. Chciałbym regulować jasność ilością świetlówek.

    > Triaki z obciazeniem indukcyjnym moga cuda wyprawiac ... ale jak masz
    > procesor, to i wysterowac mozna przyzwoicie.

    Tylko właśnie to mnie interesowało jak to jest przyzwoicie.

    > ale swietlowki niezbyt lubia sciemnianie (ha ha - Govena to jakos zrobila)

    Nie chce ściemnialnych.

  • 6. Data: 2017-10-04 12:53:51
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    e/urzadzenia-zdalengo-sterowania-stiro/rws211cn
    > Dzięki. Ale mimo wszystko chciałbym się pobawić i spróbować to zmontować.

    A to jak chcesz się bawić to ESP8266+płytka z 4 przekaźnikami. U chinoli
    po taniości można mieć, oprogramujesz szybko w arduino IDE i będziesz
    miał sterowanie przez telefon czy internet:)

  • 7. Data: 2017-10-04 15:35:21
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Triaki z obciazeniem indukcyjnym moga cuda wyprawiac ... ale jak masz
    > procesor, to i wysterowac mozna przyzwoicie.

    Albo snubberless :)

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 8. Data: 2017-10-04 17:55:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ww" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Nie chce nic wywalać.

    Warto rozwazyc :-)

    >Tylko właśnie to mnie interesowało jak to jest przyzwoicie.

    Jak chcesz tylko on/off, bez sciemniania, to chyba wystarczy
    najprosciej - triak+optotriak, bez zadnych wynalazkow typu wyzwalanie
    w zerze.
    Tzn zadnych wynalazkow w optotriaku, bo w sterowniku moze warto
    pomyslec.

    Ale jesli sterownik wysoko ... to moze i optoizolacji nie trzeba.
    Patrzylem niedawno na taki od pralki ... tam sie postarali i bramki
    zasilali ujemnym napieciem.

    >Nie chce ściemnialnych.

    No, na 4 to istotnie mozna przyzwoity zakres regulacji miec.

    Ja tam lubie przekazniki, oczywiscie tam gdzie zastosowanie do nich
    pasuje. Do wlaczania swietlowek IMO w sam raz.
    Ale Piotr tak zachecajaco opisal odpornosc triakow ... moze sprobowac
    :-)

    Bo czy przekaznik przezyje wyzwolenie bezpiecznika ... aaa - sterownik
    ogladalem, bo dostal zwarciem, akurat nie w triaku tylko w przekaznik.
    I przekaznik to przezyl, ale sciezki odparowaly :-)

    J.

  • 9. Data: 2017-10-04 18:28:40
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 17:55, J.F. pisze:
> [...]

    > ogladalem, bo dostal zwarciem, akurat nie w triaku tylko w przekaznik.
    > I przekaznik to przezyl, ale sciezki odparowaly :-)

    Mój ulubieniec przekaźnik bistabiny 3V
    OMRON G5RL-U1-E-3DC 16A 250VAC
    będzie idealny do takiego sterowania:)

    --
    pzdr, j.r.

  • 10. Data: 2017-10-04 18:28:53
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2017-10-04 o 15:35, Adam Wysocki pisze:

    > Albo snubberless :)

    Mam trochę np takich BTB600-BW (600V, 50mA, snubberless, non-insulated).
    Czy to ma szansę zadziałać bez dziesiątek spalonych triaków i dużej
    ilości dymu?