  • Data: 2017-10-06 17:08:49
    Temat: Re: świetlówki t5 - sterowanie pilotem
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 06 Oct 2017 15:33:22 +0200, J.F. wrote:
    > ale jakie swietlowki - rurowe ?
    > Masz na mysli starter/balast w oprawie ?

    Tak / tak (nie mylić z ofertą Ery).

    ref=oh_aui_detailpage_o09_s00
    > I cos takiego sugerowalem, ale musze przyznac, ze wybor jakby mniejszy
    >
    > tu w parametrach: 120cm, 18W, 810 lm.

    No ja mam właśnie te 120cm, 18W, 2800K.
    Na lumenach się nie znam, więc nie wiem czy te 810 lm które podają jest
    wiarygodne. Natomiast /na oko/ jest *dużo* lepiej niż było z identyczną
    ilością "normalnych" świetlówek 36W. Tzn. raz że jaśniej, a dwa że
    światło dużo przyjemniejsze. Większa jasność zapewne wynika stąd że te
    LEDowe ustrojstwo jest kierunkowe, świeci wyłącznie w dół, a poprzednie
    zwyczajne świetlówki świeciły dookoła - a oświetlać wnętrze obudowy oraz
    kawałek sufitu jest przecież całkiem bez sensu (okay, jeśli ktoś ma biały
    sufit to może odzyskać część odbitego światła... ale u mnie sufit ciemny).

    Mam takich 4 sztuki i oświetlam nimi cały parter (60m?), z wysokości ok.
    2.2m. Jasno jak w dzień, i przez rok użytkowania jeszcze żadna nie padła.

    > http://www.auralum.com/product/60cm-9w-t8-led-led-ro
    hre-weis-60006500k-
    copy/
    > tu pisza 2100 lm, ale to jest kompletnie niewiarygodne :-)

    Zauważyłem że ilość lumenów znacznie im się zmienia w zależności od barwy
    światła. Im cieplejsza barwa, tym lumenów mniej.

    > a z drugiej strony np
    > https://brilum24.pl/pl/p/Oprawa-wbudowana-XELENT-60%
    2C-50W/2370 panel
    > 60x60 cm, 50W, 3800 lm, jesli lumeny nie sa chinskie - dwa takie i mamy
    > jasno.

    Z tym że dochodzi stres "co zrobię jak mi się panel spali...". Ja akurat
    tego stresu chciałem uniknąć, dlatego rozwiązanie z rurą LED bardzo mi
    się spodobało - w samej oprawie nie ma żadnej elektroniki, a rury LEDowe
    powinny być jeszcze dostępne przez kilka (może nawet kilkanaście?) lat,
    więc w razie awarii wystarczy wykręcić zepsutą i wkręcić nową.

    Mateusz