    Subject: Re: (symulacja) czy to fizyczne?
    Newsgroups: pl.comp.programming
    <f...@g...com>
    <5b812083$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5b818a34$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <0...@g...com>
    <5b819507$0$671$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    From: Kviat
    Date: Sat, 25 Aug 2018 22:27:20 +0200

    W dniu 2018-08-25 o 20:25, g...@g...com pisze:

    > Szyk Cech (jak się ów jegomość identyfikuje) nie obraził bezpośrednio nikogo
    > na tej grupie. Przedstawił swoją teorię. Z teorią można polemizować
    > przy pomocy argumentów.

    Nadal nie rozumiesz, że z rasistami nie da się rozmawiać przy pomocy
    argumentów.

    Gorzej, próbujesz rasistowskie teksty w postaci czystej, awansować do
    poziomu teorii, z którą należy dyskutować.

    I nie wiem co jest gorsze.

    > Ty zaś użyłeś słów obelżywych pod adresem konkretnej osoby.
    > Widzisz różnicę?

    Użyłem słów obelżywych pod adresem rasisty.
    Widzisz różnicę?

    > Nie jesteś oczywiście pierwszą osobą na tej grupie,
    > która zachowała się w taki sposób.

    Nie jesteś oczywiście pierwszą osobą na tej grupie, która nie reaguje na
    rasistowskie wpisy.

    > Czasem mam wrażenie, że takie zachowania są tutaj normą.
    > Co jest bardzo smutne.

    Tak. Brak reakcji na rasizm jest bardzo smutny.

    > Ostatnio świat zachodni obiegł nius o tym, że "rosyjscy trole
    > wywoływali dyskusje o szczepionkach w amerykańskim internecie,
    > żeby skłócać ze sobą ludzi".

    > Albo ci rosyjscy trole są również obecni w polskim internecie,
    > albo naprawdę mocno ułatwiamy im pracę.

    Sugerujesz, że ten koleś jest rosyjskim trollem i celowo wyjechał z
    rasizmem?

    > Jeżeli chcesz rozmawiać w sposób obelżywy, to nie rozmawiajmy w ogóle.

    To powstrzymaj swój dydaktyczny ton i przyjmij do wiadomości, że nie
    rozmawiasz z dzieckiem.

    > Właśnie dlatego, że jesteś normalnym człowiekiem.
    >
    > Nie wiem, czy zdołałeś już to dostrzec w toku tej dyskusji, ale
    > Szyk Cech posiada kondycję mentalną, którą psychiatrzy określiliby
    > mianem schizofrenii.

    To niech idzie do lekarza, a nie syfi rasizmem na grupach dyskusyjnych.
    Jemu wolno wrzucać kretyńskie teksy o czarnuchach, a mi wolno na to
    zareagować.

    Nie wiem jaką kondycję mentalną trzeba posiadać, żeby nie zareagować na
    rasistowskie teksty, a zareagować na kogoś, kto nazwał rasistę po
    imieniu i jeszcze tego rasistę bronić.

    > Mówi rzeczy, które dla normalnych ludzi brzmią bardzo dziwnie.
    >
    > Mimo tego, jest zdolny do przeprowadzania logicznych rozumowań.

    Chyba sobie żartujesz...

    > Przeprowadzając logiczne rozumowanie, masz szansę się z nim skomunikować.

    Chyba sobie żartujesz...

    > Jeżeli racja jest po czyjejś stronie, powinno się dać do niej dojść
    > albo na drodze logicznej, albo empirycznej.

    Czyli racja leży po środku i z rasistami trzeba rozmawiać na argumenty, tak?
    Kilkanaście lat edukacji, argumentów, powszechny dostęp do wiedzy i
    historii (internet) nie spowodował, że rasista przestał być rasistą, a
    Ty proponujesz rozmowę z dorosłym człowiekiem, rasistą, na argumenty?
    Serio?

    > Jeżeli zaś ostatecznie
    > miałoby się okazać, że konflikt jest na poziomie wartości, to można
    > przynajmniej lepiej sobie te wartości uświadomić.

    Nie ogarniam...
    Rasizm dla Ciebie jest jakąś wartością, którą trzeba sobie uświadamiać?
    Że to jakiś konflikt na poziomie wartości?

    O czym my tu w ogóle rozmawiamy? Próbujesz mi wmówić, że nazywanie ludzi
    czarnuchami podlega jakiejś dyskusji? Że to kwestia wartości? Że tu jest
    jakiekolwiek pole do dyskusji?

    Pozdrawiam
    Piotr