    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 25 Aug 2018 17:33:52 -0700 (PDT)
    <f...@g...com>
    <5b812083$0$680$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5b818a34$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <0...@g...com>
    <5b819507$0$671$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5b81bba8$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: (symulacja) czy to fizyczne?
    From: g...@g...com

    W dniu sobota, 25 sierpnia 2018 22:27:21 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

    > Nadal nie rozumiesz, że z rasistami nie da się rozmawiać przy pomocy
    > argumentów.

    Skąd wiesz?
    Próbowałeś rozmawiać przy pomocy argumentów ze wszystkimi rasistami,
    jacy istnieją?

    > Gorzej, próbujesz rasistowskie teksty w postaci czystej, awansować do
    > poziomu teorii, z którą należy dyskutować.
    >
    > I nie wiem co jest gorsze.

    > Użyłem słów obelżywych pod adresem rasisty.
    > Widzisz różnicę?

    Różnicę pomiędzy czym a czym?
    Jak użyjesz obelżywych słów pod adresem rasisty, to jest ok?
    A gdyby to nie był rasista, tylko fanatyk religijny? Też by było ok?
    A gdyby to był frenolog? A dermatolog?

    > Nie jesteś oczywiście pierwszą osobą na tej grupie, która nie reaguje na
    > rasistowskie wpisy.

    Może powinienem zdobyć jego adres i wybić szybę kamieniem?

    > Tak. Brak reakcji na rasizm jest bardzo smutny.

    Nie wiem skąd u Ciebie takie zafiksowanie na punkcie tego "rasizmu".

    > Sugerujesz, że ten koleś jest rosyjskim trollem i celowo wyjechał z
    > rasizmem?

    To raczej mało prawdopodobne. Ten "rasizm" to naprawdę kropla
    w morzu przekonań, które powodują marszczenie moich brwi.

    > To niech idzie do lekarza, a nie syfi rasizmem na grupach dyskusyjnych.
    > Jemu wolno wrzucać kretyńskie teksy o czarnuchach, a mi wolno na to
    > zareagować.

    Oczywiście. I mnie wolno zareagować na Twoją reakcję.
    Tym bardziej, że Twoja reakcja na owo zdarzenie (rasistowską wypowiedź)
    wydaje się być całkowicie głucha na kontekst tego zdarzenia.

    Równie dobrze można się spinać o to, że aktor wcielający się w nazistowskiego
    żołnierza salutuje "sieg heil".

    > Nie wiem jaką kondycję mentalną trzeba posiadać, żeby nie zareagować na
    > rasistowskie teksty, a zareagować na kogoś, kto nazwał rasistę po
    > imieniu i jeszcze tego rasistę bronić.

    Ja Ci nie powiem, bo nie czuję się uprawomocniony do wydawania
    oceny w tej kwestii. Jednak w mojej optyce rzecz wygląda tak:
    - Ty złamałeś pewną prostą zasadę komunikacji (szacunek dla rozmówcy),
    czego nie powinieneś był robić
    - Szyk Cech przedstawił swoje poglądy, które - jeśli nawet były
    konrtowersyjne - zostały przedstawione w sposób nie naruszający
    zasad komunikacji.

    Nie musimy się lubić. Nie musimy się zgadzać ze swoimi poglądami.
    Ale jeżeli nie będziemy się nawzajem szanować, ani próbować rozumieć
    źródeł naszych wzajemnych przekonań, nie mamy szans na jakąkolwiek
    pozytywną zmianę.

    > Chyba sobie żartujesz...

    Nie żartuję sobie.

    > Chyba sobie żartujesz...

    Próbowałeś?

    > Czyli racja leży po środku i z rasistami trzeba rozmawiać na argumenty, tak?
    > Kilkanaście lat edukacji, argumentów, powszechny dostęp do wiedzy i
    > historii (internet) nie spowodował, że rasista przestał być rasistą, a
    > Ty proponujesz rozmowę z dorosłym człowiekiem, rasistą, na argumenty?
    > Serio?

    Tak, serio.
    I jeżeli nazywasz Internet "powszechnym dostępem do wiedzy i historii",
    to naprawdę powinieneś potrenować myślenie krytyczne. Określenie
    "post-truth" jest pokłosiem Internetu.

    > Nie ogarniam...
    > Rasizm dla Ciebie jest jakąś wartością, którą trzeba sobie uświadamiać?
    > Że to jakiś konflikt na poziomie wartości?

    Rasizm nie jest wartością, tylko ideologią.
    I tylko uświadamiając sobie jej źródła, możemy liczyć na to,
    że uda się nam ją zdekonstruować.

    > O czym my tu w ogóle rozmawiamy? Próbujesz mi wmówić, że nazywanie ludzi
    > czarnuchami podlega jakiejś dyskusji? Że to kwestia wartości? Że tu jest
    > jakiekolwiek pole do dyskusji?

    Niczego nie próbuję ci wmówić.