    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sun, 26 Aug 2018 04:46:16 -0700 (PDT)
    <f...@g...com>
    <5b818a34$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <0...@g...com>
    <5b819507$0$671$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5b81bba8$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <5b825d1e$0$616$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: (symulacja) czy to fizyczne?
    From: g...@g...com

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2018 09:56:17 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

    > Czyli każdy wariat, psychol czy fanatyk jest usprawiedliwiony, tak?
    > Jest rasistą, bo ma zaburzenia psychiczne i trzeba się ładnie uśmiechać
    > żeby go przypadkiem nie urazić?

    Nie.
    I nie chodzi o ładne uśmiechanie się i o nie urażanie nikogo.
    Z pragmatycznego punktu widzenia chodzi przede wszystkim o zbadanie
    źródeł przekonań.

    > Czyli w zasadzie, to trzeba do każdego rasisty się uśmiechać i pozwolić
    > żeby syf wrzucał na grupę, albo dać się opluć w tramwaju, czy dać
    > okładać bejsbolem pod uczelnią, bo przecież nie wiadomo czy to nie chory
    > psychicznie i trzeba rozważyć kontekst...
    >
    > Nie kupuję takiej "logiki".
    >
    > https://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,rasisto
    wski-atak-na-studenta-z-indii-brbil-w-twarz-w-glowe-
    wyzywal,239296.html

    > "Mężczyzna zachował się bardzo agresywnie, bez żadnego powodu zaatakował
    > siedzącego w autobusie obywatela Indii. Były to uderzenia w głowę, w
    > twarz i po całym ciele, a także wyzwiska - opisuje policjantka."
    >
    > https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/trojmiasto/ras
    istowski-atak-na-studenta-z-indii-w-gdansku/f1lqc8n

    > "zaczepiło go i rozpyliło mu przed oczami gaz, po czym od razu uciekło"
    >
    > Tego jest zatrzęsienie, a Ty mi wyskakujesz z jakimś poematem, że byłem
    > niemiły dla rasisty.
    > Nie wiem, czy mam się śmiać, czy płakać.

    Może spróbowałbyś rozróżnić kontekst tych zdarzeń.
    Jest bardzo duża różnica pomiędzy uderzaniem ludzi w głowę
    czy rozpylaniem im gazu przed oczami, a wypisywaniem głupot
    na forach.

    > Nie. Nie można.

    Otóż to. Nie można. Kontekst jest wszystkim.

    > Mam mieć szacunek do rasisty?
    > Napisz proszę, ze sobie żartujesz...

    No to może lepiej Ty mi powiedz, co chcesz osiągnąć, nazywając
    kogoś kretynem i sugerując, żeby lepiej sobie stąd poszedł.

    Jeśli tak się rzeczywiście stanie, może w końcu trafi na jakąś
    grupę osób, które będą bardziej podatne na jego chore ideologie,
    i może to będzie miało znacznie gorsze skutki.

    Plując na ogień, nie ugasisz pożaru.

    > Nazywanie kogoś czarnuchem nie jest naruszeniem zasad komunikacji!?
    > Rasizm nazywasz kontrowersyjnymi poglądami? Kontrowersyjnymi? Gdzie tu
    > jest miejsce na kontrowersje?

    Nazywanie kogo czarnuchem? Kto został nazwany czarnuchem?

    > Problemem jest to, że Ty rasizm próbujesz nazywać poglądem i próbujesz
    > przedstawić te "poglądy" jako równoprawne innym i podlegające dyskusji.
    > Że to są niby czyjeś przekonania, a czyjeś przekonania, jakiekolwiek by
    > one nie były, z definicji zasługują na szacunek.
    > Nie każde przekonania zasługują na szacunek i nie każde podlegają
    > dyskusji. Jednym z nich jest rasizm.

    To nie przekonania zasługują na szacunek, tylko ludzie.
    I ten elementarny szacunek jest wymagany, żeby w ogóle mogło
    dojść do komunikacji.

    > Czyli kilkanaście lat edukacji, tysiące argumentów i faktów w
    > podręcznikach, powszechny dostęp do wiedzy i historii nie spowodował, że
    > rasista przestał być rasistą, a Ty chcesz mi powiedzieć, że dzięki
    > rozmowie z Tobą i dzięki Twoim argumentom rasista przestanie być rasistą?
    > Kurde, to znaczy, że te Twoje argumenty muszą być naprawdę mocne.
    > Znacznie lepsze od tych w podręcznikach i dokumentach historycznych.
    > Pełen szacun. Chętnie je poznam.

    W okresie przed drugą wojną światową można było natrafić w podręcznikach
    głównego nurtu na "dowody supremacji rasy białej".
    Jeżeli Ty uważasz, że wszyscy ludzie czytali te same podręczniki
    albo wchodzą na te same strony internetowe, co Ty, to w mojej ocenie
    prawdopodobnie jesteś w błędzie.

    > Wzajemnie.
    > Negujesz, że dzięki internetowi masz nieograniczony dostęp do wiedzy i
    > historii? Masz jakiś problem w znalezieniu informacji czym jest rasizm i
    > jakie są jego skutki?

    Dzięki internetowi mam nieograniczony dostęp do informacji.
    Odsianie tego, co jest wiedzą, od tego, co jest "post-prawdą",
    wymaga już pewnych nawyków i intelektualnego wysiłku.

    > Jakoś Twoje myślenie krytyczne nie przeszkadza Ci w odróżnieniu syfu od
    > rzetelnej wiedzy.

    To właśnie myślenie krytyczne pozwala na odróżnienie syfu
    od rzetelnej wiedzy.

    > Co rasiście przeszkadza? Jakich jeszcze argumentów rasista potrzebuje,
    > żeby przestał być rasistą? Jakie nowe, oprócz tych, które już istnieją
    > są wstanie go przekonać?
    > Chętnie je poznam.

    Wygląda to tak, jakbyś zakładał, że "istnieją argumenty, i że wszyscy rasiści
    zapoznają się z tymi argumentami przed podjęciem decyzji, żeby zostać
    rasistami". A to nie tak działa. Zazwyczaj rasizm ma podłoże środowiskowe.
    Nie wiem, czy tak jest w tym przypadku, ponieważ rozmówca ma kondycję
    uznawaną za chorobę psychiczną, której typową cechą jest doszukiwanie się
    spisku we wszystkich informacjach głównego nurtu.

    > Nie rozumiem... Chcesz powiedzieć, że źródła rasizmu nie są znane i
    > dopiero musisz je sobie uświadomić?

    Tak. Ale nie chodzi mi o źródła rasizmu na poziomie społecznym
    (tzn. skąd się wziął rasizm w Europie), tylko o źródła rasizmu
    u danego indywiduum (dlaczego ta akurat osoba ma takie przekonania?
    Na jakiej podstawie je u siebie wyrobiła?)

    Do nich również są skierowane.