    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: synteza FM
    Date: Tue, 12 Sep 2017 12:50:27 +0200

    news:onvjq8l058jz.7kapeb6grcbs.dlg@40tude.net...

    > No to sie spozniles -
    > http://www.spidersweb.pl/2017/08/sztuczna-inteligenc
    ja-komponowanie-muzyki.html

    Wiadomo, nie po to tworzymy takie cacka, zeby były sobie sztuką dla sztuki.
    I z pewnością takie sztuczne twory znajdą dla siebie miejsce, w jakichś
    kiczach, bo nie da się ukryć, rezultaty są ciekawe, ale jest to kicz, czyli
    utwór bez wartości artystycznej, chyba, że człowiek go jednak dopieści, co
    wiem, że się robi. Na stronie (wywalającej mi starą Operę) są 3 filmy,
    najbardziej obiecująco brzmi pierwszy, widać, że twórcy algorytmu (ale nadal
    to sucha matematyka, bez cienia duszy) naprawdę się postarali i chwała im za
    to. Jest to znak, że świat jednak idzie do przodu. Drugi już dość mocno
    trąci sztucznością, ale nie powiem, dla odpoczynku da się posłuchać. W
    nastrój jednak mnie nie wprawił. Trzeci, od gugla, to takie trochę jeszcze
    nie-wiadomo-co, ale niech działają. Może kiedyś programy będą w stanie
    współdziałać przy tworzeniu kiczu, mimo braku wartości artystycznej, to może
    być ładne i przyjemne dla ucha.

    > ale co sie martwic - marni chalturnicy odpadna, lepsi beda to

    Uuu... to wielu znajdzie się na aucie, nie mylić z samochodem. To, co się
    dziś wylewa z głośników, z nielicznymi chlubnymi wyjątkami, to w porównaniu
    z tymi sztucznymi tworami, to brzydota i chyba jeszcze gorszy kicz. Mniej,
    niż zero, jak wiele lat temu śpiewał jeden z naszych polskich zespołów.

    > obslugiwac, a wybitni ... jedni beda mieli duzo czasu na wybitne

    Tylko, czy maszyny nie zaczną tego tworzyć w ilości takiej, że dzieła ludzi,
    nawet te bardzo wartościowe, po prostu zginą w szumie?

    > dziela, inni umra z glodu :-)

    No cóż, byle by rewolucja nie zjadłą własnych dzieci.

    > Ale zobacz na zatosowania - godziny muzyki do gier, reklamy, filmy ...
    > to ma sens

    Zdecydowanie się zgadzam.

    Teraz od siebie co do tych algorytmów - to jednak nadal są sprawy typu
    "generator przemówień", tylko taki już na dużo wyższym poziomie. Człowiek w
    zasadzie nie musi aż tylu utworów analizować, by tworzyć muzykę, programowi
    potrzeba było tego bardzo dużo. Czyli z wielu przemówień wyciągnął wesołe,
    smutne, spokojne, dynamiczne, krótkie, długie, panegiryczne, paszkwilne, i
    tak dalej, co jeszcze sobie wymyślimy. Teraz zadajemy mu parametry, o czym
    sam artykuł wspomina i pojechane, wychodzi produkt. Może i ładny, przyjemny
    dla ucha, dający rozrywkę na długie, zimowe wieczory. Produkt, bo dla mnie
    nie dzieło. Zastosowanie do gier... Zdecydowanie tak! Albowiem, można wtedy
    dostosować treść muzyczną do akcji w grze, do tego co się stało, co się
    dzieje, co się zaraz stanie, itd. I to na bieżąco, a nie
    sklejając/zzmieniając muzykę, bo coś się wydarzyło, co wtedy brzmi dość
    osobliwie. Reklama - kicz do kiczu, gorzej nie będzie. Filmy - bo ja wiem...
    Żeby muza tego nie zepsuła, jak trafi na kogoś ze słuchem muzycznym i
    podrażni jego ucho. Już w tych trzech kawałkach znać "generator przemówień",
    słychać go. Oby to ulepszyli, by naprawdę nie dało się tego odróżnić. Mam
    jeszcze jedno zastosowanie, o czym za momencik.
    Teraz pora na część tekstową piosenek, przecież też baza jest przeogromna i
    jest co analizować, jakiś taki mały kicz, piosenkę na zadany przez siebie
    temat, można by było utworzyć niepowtarzalne piosenki (czyli z utworzonych
    już produktów porobić przez jakiś czas przechowywane kopie, bo o ten
    kawałek, co teraz gra, to mi sie szczególnie podoba, to sobie jeszcze parę
    razy posłucham). Jeszczze tylko poprawić syntezę głosu ludzkiego, by nie
    brzmiała tak sztucznie, Ivona gada całkiem nieźle, ale nadal sztucznie i to
    bardzo słychać. Wokaliza, melodeklamacja, inne techniki używane w utworach
    muzyczno-wokalnych, aby maszyna i to umiała. I smutniśmy w domu, naciskamy
    guzik w maszynie "zaśpiewaj" i maszyna śpiewa.
    A teraz to zastosowanie, o którym sobie pomyślałem - sklepy i tzw. muzak -
    jeśli klient na zakupach przyuważy, że ta muzyka, co z głośników leci, to
    ona się tak nie powtarza, że może treścią wiąże się jakoś z jego obecnością
    w sklepie, to zaciekawiony zostanie dłużej w sklepie, dla posłuchania sobie.
    A przy okazji kolejny towar z półki do koszyka, i kolejny, i kolejny...
    Przez co zwiększą się obroty sklepu. Głupi sklep, który by nie chciał, aby
    klienci kupowali w nim więcej...
    Tak... widzę zastosowanie, ale i zagrożenie, gdy maszyny jednak przejmą
    tworzenie produktów muzycznych. Że poleci w radiu z głośnika i nie będziemy
    wiedzieć, czy mamy się zachwycać, bo fajna melodia, czy stwierdzić z
    niesmakiem, że znów jakiś ch.. nacisnął guzik w maszynie, zamiast sam
    napisać utwór. Ale to chyba zawsze pojawiały się takie dylematy, gdy coś
    wybitnie szło ku nowoczesności.

    Dobra panowie, spadam, przepraswzam za literówki, ale się źle czuję i nie
    mam siły sensowniej gadać, ani poprawiać błędów.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.