  • 11. Data: 2010-01-02 16:32:08
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-01-02 15:53:34 +0100, "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> said:

    > Są po prostu najbardziej optymalne.

    Optymalność działa inaczej.
    Coś jest optymalne, albo nie jest

    --
    Bydlę

  • 12. Data: 2010-01-02 16:36:42
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki wydusił z siebie te słowy:

    > Policz, zmierz.

    > Zmierz.
    >

    > To zależy, generalnie, silniki wysokoobrotowe palą mniej.

    > Oczywiście!
    > Przecież to oczywiste.
    > Większa powierzchnia tarcia, większe masy podzespołów. Zapewne
    > znajdziesz zaraz wyjątek.

    > Ty się mnie pytasz? Egzamin albo ankietę sobie robisz?
    >
    > BTW generalnie najlepsze są silniki o pojemności 2.5-3l.
    > Biorąc pod uwagę wszystko. Są po prostu najbardziej optymalne.

    no i to jest to co lubie w pms najbardziej.
    Jakies teoretyzowanie, wzory i ogolnie wypowiedzi osob, ktore nie mają
    żadnych doświadczeń empirycznych.

    Widzisz tak sie sklada, ze jeździlem bardzo różnymi autami i wiem ile
    potrafią spalić w różnych warunkach.
    I np. taki S60 2,4D z manulaną skrzynią (163KM) przy normalnej jeździe spala
    *srednio* 6,5litra on/100km
    Na trasie przy 110-120km/h spada poniżej 6 litrów. Smiało mozna go porównać
    do 1,9TDI pod względem spalania a w niektorych wypadkach spali mniej niż
    1,9TDI mimo, ze pojemność jest większa.

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

  • 13. Data: 2010-01-02 16:39:09
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > Policz, zmierz.

    Ja?
    To Ty stawiasz teze, nie moim obowiazkiem jest ja bronic.
    Liczylem, ze cos tam wiesz na ten temat.

    > Zmierz.

    Sam zmierz skoro tego jeszcze nie zrobiles i nie wiesz, moze wyciagniesz
    jakis inny wniosek, a moze juz nie bedziesz pisal co Ci sie wydaje.
    IMHO to moze byc dosc istotna wielkosc w calej dyskusji.

    > To zależy, generalnie, silniki wysokoobrotowe palą mniej.

    Z czego to wynika?
    Lepiej potrzec mniejsza powieschnie 2x czesciej niz rzadziej, wieksza?

    > Oczywiście!
    > Przecież to oczywiste.
    > Większa powierzchnia tarcia, większe masy podzespołów. Zapewne
    > znajdziesz zaraz wyjątek.

    Wow, jakie to oczywiste :P
    A taki glupi kaszlak bis mial tloki jak w 2.5l 6 cylindrowym silniku (a
    pojemnosci skokowe zupelnie rozne)... ciekawe ktore byly ciezsze.

    > Ty się mnie pytasz? Egzamin albo ankietę sobie robisz?

    Myslalem, ze moze bedziesz wiedzial.

    > BTW generalnie najlepsze są silniki o pojemności 2.5-3l.
    > Biorąc pod uwagę wszystko. Są po prostu najbardziej optymalne.

    Mi tez najbardziej pasuja.
    Ale czy te opory wlasne silnika naprawde maja az tak istotny wplyw?

    --
    Karolek

  • 14. Data: 2010-01-02 17:16:35
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości

    > Nie do konca zrozumiales moje intencje. Ja wiem pod jakim katem mamy to
    > porownac... Ale po ostatnim zdaniu w tej czesci widze ze dalej piszesz o
    > oszczednej jezdzie slabszym, a co za tym idzie _minimalne_ spalanie malego
    > silnika!
    > Ja sadze ze Kubie chodzilo o jazde slabym w tempie mocniejszego.

    Masz problem w zrozumieniu zdania "Pojeździj kiedyś mocniejszym silnikiem o
    większej pojemności w tym samym tempie co tą swoją motorynką"? Coś
    wytłumaczyć?

    > Pudlo, oba auta prywatne, z tym slabym byl jeden zasadniczy problem - mial
    > slaby silnik i do osiagniecia predkosci przelotowej faktycznie pedal gazu
    > byl gleboko. W trasie nie stanowilo to problemu, ale w miescie mialo to
    > ogromny udzial w spalaniu.

    Musisz mieć zajebiście wysokie prędkości przelotowe, żeby 75-konnym autem
    spalać 15 litrów gazu...

    Jurand.

  • 15. Data: 2010-01-02 17:29:51
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > pewnie, pewnie .. ale mówmy o realiach a nie o teorii.
    > Przecież na spalanie wpływa tyle różnych czynników, ze te groszowe róznice
    > wynikające z tego co opisujesz w rzeczywistych warunkach są pomijalne -
    > tak jak wzrost spalania na wlaczonych i wyłacznych swiatłach

    Jasne - tak są pomijalne, że jeżdżąc normalnie samochodem o pojemności dajmy
    na to 1.6 i 75 KM mocy osiągniesz spalanie rzędu 9/100 w mieście typu
    Kraków. Jeżdżąc tak samo samochodem o pojemności 3.0 V6 będziesz się
    cieszył, jak nie przekroczysz 12-tu. 3 litry / 100 km to jest właśnie ta
    groszowa różnica ;)

    > Ale czytaj kolego ze zrozumieniem.
    > Porównywałem Omege V6 2,5 do Mondeo 1,8 i 2,0 a Omega 3,0 pojawiła sie
    > tylko jako podobny przyklad, bo różnica między 2,5 a 3,0 jest niewielka
    > wiec mozesz porównać tak samo omege 2,5 do *Mondeo* 2,0 jak i Omege 3,0 do
    > *Mondeo* i o porównanie do np. Mondeo a nie omegi do omegi mi chodziło. A
    > mondeo bylo pierwszym z brzegu samochodem.

    Jeśli Omega 2.5 spali Ci 13-14/100 w cyklu mieszanym, to Mondeo 1.8 nie
    przekroczy 11/100, przy takim stylu jazdy.

    > wcale nie bo rozmawiamy o tym samym rzzedzie wielkości, a nie spalaniu
    > rónym co do 1ml/100km bo tak to nie porównasz nawet dwóch identycznych
    > samochodów w warunkach rzeczywistych.

    Ale mogę przynajmniej wziąć identyczne modele.

    > ze skrajności w skrajność, ale niech Ci będzie.
    > Ile spali BMW 316 a ile 328?
    > Pod warunkiem, ze zakladamy warunki podobne i nie ekstremalnie czyli nie
    > przy jeździe maksymalnie oszczędnej i maksymalnie nieoszczędnej - a po
    > prostu w zwyklum ruchu - to spalanie będzie bardzo zbliżone.

    316-ka zamyka się bez problemu w 10/100 w mieście.
    328 nie ma szans, żeby zamknęła się w 13/100 w mieście.

    > Co do alfy sie nei wypowiadam, bo bywają silniki, ktore znacznie różnią
    > sie w spalani i nie specjalnie zależy to od pojemności.
    > Co do Audi A4 z manualną skrzynią 1,9 TDI paliło mi srednio ok 7-8 litrów.
    > Na trasie 6,5 Audi A6 3,0TDI z automatem (mojego brata) pali srednio 9,5
    > litra.

    No to masz różnicę 6.5 kontra 9.5/100. 50% wzrost spalania przy 50% wzroście
    pojemności.

    > Niestety nie mialem A6 1,9TDI ale nie sądze, zeby paliło srednio mniej niż
    > 8 litrów. Jaka więc jest różnica w spalaniu w rzeczywistych warunkach?

    Taka, jak napisałem powyżej.

    > ps. a i tak takim 3,0 jeździsz szybciej niż 1,9 wiec gdyby teraz porównac
    > A6 1,9 i A6 3,0 oba z automatami i oba jeżdzące dokladnie z taką samą
    > dynamiką (ale nie skrajną - czyli ani nie b. duża, ani nie slamazarną) to
    > okaze sie ze spalanie nie różni sie sie w ogole, albo nie większa niż 0,5
    > litra)
    >
    > I to są fakty.

    NAWET jak będziesz delikatnie muskał pedał gazu w takim 3.0, to nie
    zejdziesz spalaniem do poziomu, jaki osiągniesz w 1.9 TDI bez większych
    oszczędności. Mógłbym Ci to na przykładzie pokazać, wtedy byłyby to fakty, a
    nie takie pieprzenie.

    Jurand.

  • 16. Data: 2010-01-02 17:30:28
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > porównać do 1,9TDI pod względem spalania a w niektorych wypadkach spali
    > mniej niż 1,9TDI mimo, ze pojemność jest większa.

    Tak, ale akurat wziąłeś sobie do porównania jeden z najoszczędniejszych
    diesli - mówię o Volvo 2.4D. Porównaj te same modele aut, z różnymi
    silnikami, wyprodukowanymi w podobnych latach.

    Do 1.9 TDI to sobie 2.5 TDI albo 3.0 TDI porównaj.

    Jurand.

  • 17. Data: 2010-01-02 17:31:32
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > Musisz mieć zajebiœcie wysokie prędkoœci przelotowe, żeby 75-konnym
    > autem spalać 15 litrów gazu...

    Ale nie mówimy (tzn ja nie mówilem) o spalaniu w trasie, a o cyklu
    mieszanym.
    Uzyskać 15l LPG w mieście 75 konnym silnikiem w niemikroskopijnym aucie
    wcale nie jest trudne.
    Taki Lanos łyknie tyle ot tak
    Jednoczesnie 15litrów LPG dla 130-150konnego silnika jest równie
    wystarczające.
    Moja Omega 170KM też nie spali więcej, a zwykle pali mniej (przy normalnej
    jeździe)

    Tak to wygląda w rzeczywistości i nie ma znaczenia ile problemów po drodze
    znajdziesz typu jakies wewnętrzne opory silnika itd.

    Ale nawet jakby sie czepić tych 15 litrów dla 75konnego silnika i nawet
    gdyby spadło do 12 .. to ja omegą bez trudu zejde do tego poziomu.

  • 18. Data: 2010-01-02 17:48:45
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > porównać do 1,9TDI pod względem spalania a w niektorych wypadkach spali
    > mniej niż 1,9TDI mimo, ze pojemność jest większa.

    Pisałem o benzyniakach.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 19. Data: 2010-01-02 17:49:44
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]

    > 3.0 V6 będziesz się cieszył, jak nie przekroczysz 12-tu. 3 litry /
    > 100 km to jest właśnie ta groszowa różnica ;)

    podajesz skrajne warunki.
    100% miasto, gdzie indziej 100% trasa.
    Mówimy o srednim spalaniu

    ps. poza tym 1,6 75KM w czym?
    Bo jak w czymś wielkości corsy to nie .. ale weź takiee choćby BMW 316 albo
    Mondeo albo Passata B5 i nagle 9 litrów w mieście to wcale nie jest wysoki
    wynik.

    > Jeśli Omega 2.5 spali Ci 13-14/100 w cyklu mieszanym, to Mondeo 1.8
    > nie przekroczy 11/100, przy takim stylu jazdy.

    13-14 to LPG
    Jesli więc policzymy Mondeo 1,8 to smiało wyjdzie 13 litrów.
    W benzynce zmieszcze sie bez problemy w 11-12 litrach
    A jak weźmiesz pod uwage Mondeo 1,6 to jeszcze bardziej na moją korzysć
    wyjdzie

    > 316-ka zamyka się bez problemu w 10/100 w mieście.
    > 328 nie ma szans, żeby zamknęła się w 13/100 w mieście.

    no i prawie dwukrotna różnica w pojemności.
    Jak teraz to troche wyposrodkujesz czyli weźmiesz 316 i 323 to nagle różnice
    sie zacierają.

    > No to masz różnicę 6.5 kontra 9.5/100. 50% wzrost spalania przy 50%
    > wzroście pojemności.

    Moze nie janajskładniej złożylem zdanie ale spójrz dokladniej
    A4 1,9TDI paliła mi srednio 7-8 a na trasie 6,5
    A6 3,0 TDI pali srednio 9,5 (i nie dopisałem, ze na trasie smiało zejdzie do
    7)
    Różnice więc są ok 1 litr/100km a różnica pojemności 1,9 vs 3,0 i różna
    wiekość auta i różne skrzynie

    > Taka, jak napisałem powyżej.

    No znaczy sie jak
    Tam byly dwa różne auta a do tego porównałeś trase mniejszego do sredniego
    drugiego.
    Tu masz dwa takie same A6 z różnymi silnikami i tymi samymi skrzyniami i ...
    przy normalnej jeździe różnicy w spalaniu NIE BĘDZIE bo 1,9 będzie za słaby
    do tego auta

> [...]
    > większych oszczędności. Mógłbym Ci to na przykładzie pokazać, wtedy
    > byłyby to fakty, a nie takie pieprzenie.

    Mylisz sie.
    Jesli oba to będą A6 (a nie A4 i A6) z tą samą skrzynią (a nie manual i
    automat) to luzem spalanie wyjdzie takie samo.

  • 20. Data: 2010-01-02 17:50:26
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jurand wydusił z siebie te słowy:

    > Do 1.9 TDI to sobie 2.5 TDI albo 3.0 TDI porównaj.
    >
    > Jurand.

    No porównaj spalanie tych silników w A6 np. w automacie :)